دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 خرداد 1403 - 08:30
بررسی روند تیم‌های لیگ برتر در فصل بیست و سوم

سپاهان؛ کهکشانی اما پرفراز و نشیب/ ناکامی که مدعی قهرمانی بود

سپاهان؛ کهکشانی اما پرفراز و نشیب  ناکامی که مدعی قهرمانی بود
سپاهان در فصلی که پرنوسان ظاهر شد به رتبه‌ای بهتر از سومی نرسید.
کد خبر : 915653

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، سپاهان اصفهان در فصلی که کاملاً مشهود بود از تمامی مدعیان قهرمانی لیگ برتر فوتبال ایران بیشتر هزینه کرده و می‌تواند مدعی اصلی قهرمانی باشد در نهایت به رتبه‌ای بهتر از سومی دست پیدا نکرد.

ژوزه مورایس که دومین فصل حضور خود را در اصفهان پشت سر می‌گذاشت و فصل قبل تیم او با تساوی خانگی در هفته‌های پایانی برابر ملوان قهرمانی را به پرسپولیس هدیه داده بود در این فصل با جذب ستاره‌های مطرح و حفظ ستاره‌های قبلی، امید زیادی به قهرمانی داشت. زردپوشان دیار نصف جهان در ۵ بازی ابتدایی خود ۱۵ امتیاز گرفتند تا برای دیگر مدعیان خط و نشان بکشند اما کمیته انضباطی با استناد به قانون سقف بودجه سازمان لیگ ۴ امتیاز از این تیم و یک امتیاز از پرسپولیس کسر کرد، امتیازاتی که کمیته استیناف بازگرداند اما شوک غیرمنتظره‌ای به سپاهان وارد کرد و آغازی بر افت این تیم شد. 

تساوی در خانه نساجی و شکست خانگی برابر ملوان باعث شد تا این تیم کمی از کورس قهرمانی دور شود اما برتری برابر پرسپولیس باعث بازگشت شاگردان مورایس به کورس شد و آنها در ۴ بازی بعدی ۱۲ امتیاز گرفتند. سپاهان به صدر بازگشته بود و بار دیگر مدعی اول شده بود. در حالی که هواداران سپاهان منتظر قهرمانی نیم فصل می‌شدند شکست خانگی برابر آلومینیوم و دو شکست خارج از خانه برابر گل‌گهر و شمس آذر مانع از دستیابی به این قهرمانی شد.

در آغاز نیم فصل دوم سپاهان در خانه تراکتور به تساوی رسید اما دربی اصفهان را از ذوب‌آهن برد، با این حال شکست در ورزشگاه آزادی برابر استقلال، بار دیگر این تیم را در مسیر پرنوسانی قرار داد تا با توجه به اینکه از لیگ قهرمانان آسیا هم حذف شده بودند، از اواسط نیم فصل دوم هم دیگر امیدی به قهرمانی لیگ برتر نداشته باشند و برای حفظ جایگاه سوم در تلاش باشند. اوج نتایج بد سپاهان شکست خانگی برابر پیکان و باخت در خانه صنعت نفت بود، تیم‌هایی که از لیگ برتر سقوط کردند. حتی سپاهان برابر استقلال خوزستان که در هفته آخر سقوط نکرد در ورزشگاه نقش جهان اصفهان به تساوی رسید.

سپاهان که در نیم فصل اول ۳۱ امتیاز گرفته بود در نیم فصل دوم تنها ۲۶ امتیاز گرفت و در نهایت با ۵۷ امتیاز بر رتبه سوم ایستاد، آن هم در شرایطی که ۱۱ هفته صدرنشینی را تجربه کرد. 

این تیم در فصلی که گذشت تغییرات مدیریتی هم داشت و ساکت از مدیرعاملی این باشگاه کنار رفت تا هفته ها بدون مدیرعامل بعالیت کند.در اولخر فصل هم مدیرعامل جدید سپاهان مشغول به کار شد تا به نوعی برای فصل آینده برنامه بریزد هرچند سپاهان در جام حذفی مدعی است و باید دید مورایس در این تیم می ماند یا خیر؟

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته