دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1403 - 16:05

همکاری دانشگاه آزاد با دادگستری زمینه‌ساز تربیت نیروی ماهر در رشته حقوق

همکاری دانشگاه آزاد با دادگستری زمینه‌ساز تربیت نیروی ماهر در رشته حقوق
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر گفت: همکاری این واحد دانشگاهی با دادگستری زمینه‌ساز تربیت نیروی متخصص و ماهر در رشته حقوق خواهد بود.
کد خبر : 915566

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین دوره از مسابقات فرآیند شبیه‌سازی دادگاه (موت کورت) با همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اصفهان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در این همایش با اشاره به نقش و جایگاه رشته حقوق در جامعه اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان موفق و متخصصان متعهد رشته حقوق می‌توانند در برپایی عدالت و تحقق این آرمان گام‌های مؤثری بردارند.

علی حیدری، تعاملات دانشگاه و دادگستری را در مهارتی کردن دروس رشته حقوق مثبت ارزیابی کرد و ادامه داد: فعالیت و همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر با دادگستری در برپایی همایش‌ها، مسابقات و مشارکت خوب دانشجویان رشته حقوق، زمینه ساز تربیت نیروی متخصص و ماهر در رشته حقوق خواهد بود.

قربانی شبکه‌های مجازی و افراد فریبکار نشوید

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اصفهان نیز گفت: پرونده‌هایی که شاهد نمایش آنها در این دوره از مسابقات بودیم، به وفور در جامعه دیده می‌شود و هم برای دانشجویانی که در این مسابقه شرکت کرده‌اند و هم برای دانشجویی که شاهد این دوره از مسابقات هستند بسیار ارزشمند و کاربردی است. 

محمد محسنی، جوانان و نوجوانان را به مراقبت از حقوق خود و دیگران به ویژه در فضای مجازی دعوت کرد و ادامه داد: گاه یک اقدام ساده و کوچک می‌تواند عواقب خطرناک و مسئولیت کیفری و مدنی حاد در پی داشته باشد. پس مراقب باشید قربانی شبکه‌های مجازی و افراد فریبکار نشوید. نوجوانان با توجه به وضعیت کنونی جامعه باید مهارت نه گفتن را داشته باشند و به سادگی در دام افراد کلاهبردار گرفتار نشوند.

به گزارش آنا، در این دوره دو تیم از دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر در حضور داوران و جمعی از استادان و دانشجویان رشته حقوق و همچنین تعدادی از دانش‌آموزانی که در مدارس، طرح زنگ قانون به اجرا در آمده بود، به رقابت پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته