دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1403 - 14:25
با حضور مخبر صورت گرفت؛

ارتقای پوشش اینترنتی سیستان و بلوچستان از ۵۸ درصد به ۹۱ درصد

ارتقای پوشش اینترنتی سیستان و بلوچستان از ۵۸ درصد به ۹۱ درصد
سرپرست ریاست جمهوری از ۳ طرح دولت مردمی در بخش صنعت و معدن و ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان بهره‌برداری کرد.
کد خبر : 915551

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد مخبر صبح امروز پنج‌شنبه در مراسمی از طریق ویدئو کنفرانس از ۳ طرح دولت مردمی در بخش صنعت و معدن و بخش ارتباطات در استان سیستان و بلوچستان بهره‌برداری کرد.

«طرح معدن و کارخانه تولید مس در شهرستان نیمروز با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومانی و ظرفیت تولید ۳ هزار تنی در سال» و «طرح معدن و کارخانه تولید شمش طلا در شهرستان تفتان با سرمایه‌گذاری ۲۵۰۰ میلیارد تومانی و ظرفیت تولید ۴۳۲ کیلوگرم شمش طلا با اشتغالزایی برای ۴۵۰ نفر»، ۲ طرح دولت مردمی در بخش صنعت و معدن در استان سیستان و بلوچستان بود که با حضور سرپرست ریاست جمهوری به بهره‌برداری رسیدند.

همچنین با حضور مخبر ۱۲۶۱ مین روستای بالای ۲۰ خانوار استان سیستان و بلوچستان در دولت مردمی به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شد.

از ابتدای دولت مردمی تاکنون با اعتباری بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان، ۱۲۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۵۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار و در مجموع ۱۷۶۱ روستا در استان سیستان و بلوچستان به شبکه ارتباطی و اینترنت پرسرعت متصل شده‌اند.

برای اتصال این روستا‌ها بیش از ۹۰۰ کیلومتر فیبرکشی صورت‌گرفته، بیش از ۱۵۰ کیلومتر جاده دسترسی برای نصب سایت‌ها در ارتفاعات و همچنین ۷۰ کیلومتر شبکه برق احداث شده است.

با اهتمام ویژه دولت مردمی نسبت به عدالت ارتباطات در مناطق محروم، پوشش اینترنتی استان سیستان و بلوچستان از ۵۸ درصد در ابتدای دولت به ۹۱ درصد رسیده است.

همچنین به گفته وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات بزرگترین پایگاه فضایی کشور به عنوان یکی از مطالبات رئیس جمهور شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در چابهار استان سیستان و بلوچستان تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته