دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1403 - 12:45

ترامپ آمریکا را «جمهوری موز» خواند

ترامپ آمریکا را «جمهوری موز» خواند
دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، ایالات متحده را «جمهوری موز» نامید.
کد خبر : 915533

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز، گفت: هیچ کس هرگز از آن چیزی که من گذر کردم عبور نکرده است، من در محاصره بودم.

رئیس جمهور پیشین آمریکا گفت که در صورت انتخاب مجدد در نوامبر، حق دارد که به دنبال مخالفان سیاسی خود برود.

ترامپ پس از اینکه هفته گذشته به دلیل ۳۴ فقره جعل سوابق تجاری در نیویورک مجرم شناخته شد، به شان هانیتی مجری فاکس نیوز گفت: وقتی این انتخابات تمام شد، بر اساس کارهایی که آنها انجام داده‌اند، من کاملاً حق دارم که دنبال آنها بروم، و این آسان است، جو بایدن و همه پولی که به خانواده او وارد می شود، از چین، روسیه، اوکراین است.

کمیته نظارت و پاسخگویی مجلس نمایندگان آمریکا ادعا می‌کند که خانواده بایدن و همکارانش میلیون‌ها دلار از نهادهای خارجی - از جمله کشورهایی مانند چین، اوکراین و رومانی - در زمانی که رئیس جمهور بایدن معاون رئیس جمهور بود، دریافت کرده‌اند. 

ترامپ با این حال گفت نمی‌خواهد کاری را که دموکرات‌ها با حزب جمهوری خواه انجام داده‌اند انجام دهد. اگر قرار باشد این کار ادامه یابد، واقعاً چیز زیادی در کشور باقی نخواهد ماند. و فکر می کنم ما در مورد مهمترین انتخابات در تاریخ کشورمان صحبت می کنیم. من معتقدم که این انتخابات به عنوان مهمترین انتخابات در تاریخ کشور ما ثبت خواهد شد. بایدن بدترین  رئیس‌جمهور در تاریخ کشور ما است. ما واقعا با یک سیستم فاسد روبرو هستیم. او کشور ما را نابود می‌کند و به تروریست‌ها اجازه می دهد به کشورمان سرازیر شوند. ما در بحران مرزها و در بحران تورم «جمهوری موز» شده‌ایم.

«جمهوری موز» در اصل به کشوری کوچک، فقیر و از نظر سیاسی بی ثبات به دلیل اتکای بیش از حد به بودجه خارجی و یک محصول اطلاق می شود. اما سیاستمداران اغلب سعی می‌کنند برای ارائه تصاویری از فساد، سرکوب و شکست در جلوگیری از تسلط بر قدرت اجرایی از این واژه استفاده کنند. آنها مقامات دولتی را با مستبدانی که توسط منافع خارجی حمایت می‌شوند برابر می‌دانند که برای حکومت با زور و سرکوب مخالفان خود با مصونیت از مجازات عمل می‌کردند.

استفاده از این اصطلاح گاه برای توصیف اجرای دستور قضایی نابجا است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته