دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1403 - 09:56

وزارت امور خارجه ایران قطعنامه شورای حکام آژانس را شدیداً محکوم کرد

وزارت امور خارجه ایران قطعنامه شورای حکام آژانس را شدیداً محکوم کرد
وزارت امور خارجه ایران ضمن محکوم کردن قطعنامه شورای حکام آژانس اعلام کرد: صدور این قطعنامه، هیچ تأثیری بر اراده ایران برای ادامه بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و عمیاتی کردن طرح‌های توسعه‌ای هسته‌ای خود مطابق با حقوق کشور ذیل معاهدات ذیربط بین‌المللی ندارد.
کد خبر : 915514

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز چهارشنبه ۱۶ خرداد قطعنامه‌ای را با ۲۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع به تصویب رساند که از ایران می‌خواهد همکاری با این نهاد را افزایش دهد.  

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در واکنش به قطعنامه شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام تعدادی از کشور‌ها در تصویب قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به شدت محکوم می‌کند. این بیانیه می‌افزاید: جمهوری اسلامی ایران ارائه و تصویب این قطعنامه را اقدامی سیاسی و غیرسازنده و در ادامه سیاست‌های شکست خورده قبلی برخی از کشور‌های غربی و تلاشی برای سوءاستفاده سیاسی از سازوکار‌های بین‌المللی علیه کشور‌های مستقل می‌داند.

وزارت خارجه در این بیانیه اعلام کرده است: جمهوری اسلامی ایران متعهد به ادامه همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف بین‌المللی خود براساس معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه پادمان است.

در پایان این بیانیه آمده است: صدور این قطعنامه، هیچ تأثیری بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و عمیاتی ساختن طرح‌های توسعه‌ای هسته‌ای خود مطابق با حقوق کشور ذیل معاهدات ذیربط بین‌المللی ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته