دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1403 - 22:33

مسئولیت عواقب قطعنامه شورای حکام بر عهده تروئیکا است

مسئولیت عواقب قطعنامه شورای حکام بر عهده تروئیکا است
نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در واکنش به قطعنامه غیرسازنده انگلیس، فرانسه و آلمان در شورای حکام هشدار داد که مسئولیت عواقب منفی این رفتار بر فضای مثبت مورد نیاز در تعاملات ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، بر عهده سه کشور اروپایی است.
کد خبر : 915499

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،محسن نذیری اصل روز چهارشنبه با ایراد سخنانی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گفت: این قطعنامه نه می‌تواند توجه جامعه بین‌المللی را از قصد واقعی تروئیکا برای فرصت کافی دادن به رژیم اسرائیل برای ادامه نسل‌کشی در غزه با مصونیت کامل، منحرف کند و نه بر ایران فشار آورد تا از حقوق خود و پیگیری برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشور، صرف‌نظر کند.

وی هشدار داد: بدون شک این قطعنامه به‌شدت بر فضای مثبت موردنیاز برای کار در زمینه اقدامات بیشتری که باید میان ایران و آژانس به‌صورت متقابل توافق شود، تأثیر می‌گذارد.
سفیر کشورمان خاطر نشان کرد: اکنون تروئیکا باید مسئولیت هرگونه عواقبی را بر عهده بگیرد، زیرا ممکن است ایران بر این اساس و در انطباق کامل با حقوق و تعهدات خود اقدام کند.

نذیری افزود: در حالی که جمهوری اسلامی ایران، در گفتار و عمل، تمایل و ترجیح خود را برای تعامل سازنده نشان داده است، ما آماده‌ایم تا نسبت به هر موضع و اقدام غیر سازنده‌ای واکنش نشان دهیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته