دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 خرداد 1403 - 09:00
ورزش در آینه انتخابات ریاست جمهوری؛

فائقی: قرار بود تا سال 1404 سرآمد باشیم اما هنوز VAR نداریم/برای پیشرفت تکنولوژی در ورزش باید بهره‌وری را افزایش دهیم

فائقی: قرار بود تا سال 1404 سرآمد باشیم اما هنوز VAR نداریم برای پیشرفت تکنولوژی در ورزش باید بهره‌وری را افزایش دهیم
معاون اسبق سازمان تربیت بدنی گفت: اگر پیشرفت تکنولوژی در ورزش را می‌خواهیم باید بهره وری را افزایش دهیم که در این زمینه از دنیا عقب افتاده ایم.
کد خبر : 915393

سعید فائقی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا،درباره چگونگی فراهم کردن بستری برای رشد و پیشرفت ورزش قهرمانی کشور در دولت جدیدی که پیش رو است، گفت:ورزش قهرمانی به عوامل زیادی بستگی دارد. باید ببینیم برنامه ای که رئیس جمهور آینده برای ورزش ارائه می دهد،چگونه است.

وی افزود: یکی از مشکلات اساسی ما نسبت به کشورهای رقیب این است که سرمایه گذاری کمتری داریم.برای المپیک دو ماه باقی مانده است و تا آن زمان رئیس جمهور انتخاب شده و کابینه خود را تشکیل داده است.بسیار مهم است که چه حمایتی از قهرمانان در المپیک خواهد کرد.قهرمانان ما نباید در المپیک تنها شوند.آنها باید امید داشته باشند تا بتوانند افتخار آفرینی کنند.باید دید که رئیس جمهور برای این قهرمانان که حداکثر می توانند در سه المپیک شرکت کنند چه برنامه ای دارد.باید برنامه ای باشد که زندگی قهرمانان بعد از این سه دوره را تأمین کند.

معاون اسبق سازمان تربیت بدنی در خصوص اینکه فکر می کند چه راهکاری باید دولت جدید در پیش گیرد تا از نظر تکنولوژی هم ورزش پیشرفت کند، عنوان کرد: در بخش تکنولوژی،مهم ترین مورد،افزایش بهره وری است. برای مثال، باید رکوردهای یک وزنه بردار در روز ثبت شود و نشان دهد که چه مقدار رکورد باید افزایش پیدا کند؟

فائقی تاکید کرد: در بخش انفرادی و تیمی ابزاری نیاز داریم تا بتوانیم رکوردهای ورزشکاران را اندازه گیری کند.به عنوان مثال در حوزه فوتبال، VAR به تصمیم گیری ها کمک می کند و بسیار بر نتایج تأثیرگذار است.قطعا وجود VAR از خیلی جریانات و اعتراضات می تواند جلوگیری کرد.فناوری هایی در دنیا اتفاق می افتد که ما از آنها عقب افتادیم.قرار بود در سال 1404 سرآمد منطقه باشیم درحالی که هنوز VAR نداریم.باید به روز باشیم و سرمایه گذاری ها را افزایش دهیم.متأسفانه در خیلی از مسائل عقب افتادیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته