دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با آنا:

پیشرفت کشور با پژوهش‌های مبتنی بر نیاز جامعه اتفاق می‌افتد

پیشرفت کشور با پژوهش‌های مبتنی بر نیاز جامعه اتفاق می‌افتد
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: پیشرفت کشور از طریق مجموعه پژوهش‌هایی تحقق می‌یابد که متمرکز بر نیاز‌های جامعه باشد، در صورت برطرف کردن نیاز‌های جامعه می‌توان گفت که یک پژوهش با اصالت فناورانه اتفاق افتاده است.
کد خبر : 915323

احسان چیت‌ساز مدیرکل سیاستگذاری، فناوری و نوآوری دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره چگونگی انتخاب فناور برتر اظهار کرد: اعضای هیئت علمی باید دستاورد‌های پژوهشی و دارایی‌های فکری خود را به ثبت برسانند و سهم دانشگاه در این فرایند بازگردانده تا فناور برتر انتخاب شود. 

وی افزود: شرکت‌هایی که از محل دستاورد‌های فناورانه اعضای هیئت علمی توسعه پیدا کرده اند هم لازم است حق و حقوق دانشگاه در این دستاورد‌ها رعایت شود و حساب‌های دانشگاه در این درآمد‌ها عملاً متجلی شده باشد که در این شرایط امکان کاندیدا شدن برای دریافت جوایز فناوری وجود دارد. 

چیت ساز درباره تاثیر تحریم‌ها بر رشد و توسعه کشور گفت: پیشرفت کشور از طریق مجموعه پژوهش‌هایی تحقق می‌یابد که متمرکز بر نیاز‌های جامعه باشد، در صورت برطرف کردن نیاز‌های جامعه می‌توان گفت که یک پژوهش با اصالت فناورانه اتفاق افتاده است؛ چراکه افزایش درآمد‌ها در سطح شرکت و بنگاه‌های بزرگ می‌توانند ارزش اقتصادی را برای کشور توسعه دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته