دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 خرداد 1403 - 10:03

توانمندسازی کسب‌وکار‌ها راهکاری برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم

توانمندسازی کسب‌وکار‌ها راهکاری برای تحقق جهش تولید با مشارکت مردم
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد گفت:‌ شیوه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در توانمندسازی کسب‌وکار‌های موجود است.
کد خبر : 915310

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی‌اشکذری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در جلسه‌ای که با حضور مسعود پارسافر دستیار استاندار در امر مردمی سازی دولت و رئیس ستاد دستیاران و همیاران مردمی استان و اعضا در این دانشگاه برگزار شد با اشاره به لزوم فهم مشترک از شعار سال و تبدیل شعار سال به برنامه علمی و پژوهش محور اظهار کرد: شیوه تحقق جهش تولید با مشارکت مردم در توانمندسازی کسب‌وکار‌های موجود و ایجاد کسب‌وکار‌های جدید است.

وی بستر حیاتی برای تولید را نیروی کار معرفی کرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی یزد با پیروی از شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم در حوزه تربیت نیروی ماهر توانست با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی در کنار یادگیری دروس تئوری، انتقال مهارت را داشته باشد و تیرماه جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که ۷۰ درصد واحد خود را در صنعت گذرانده‌اند، خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با بیان اینکه دانشگاه آزاد مؤسسه غیردولتی و غیرخصوصی بوده که اموال آن برای مردم است،‌اضافه کرد: در چند سال اخیر شاهد رشد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بودیم و در دو سال گذشته ۱۰ هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی ثبت‌نام کردند.

دهقانی‌اشکذری، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو، چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، نزدیک هزار استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند، سال گذشته در واحد‌های استان، استخر پرورش ماهی، پرورش قارچ و نیروگاه خورشیدی، مجتمع گردشگری علمی و تولید لباس را دایر کردیم و در نظر داریم، امسال آنها را گسترش دهیم.

وی ورود مردم را مستلزم آگاهی بخشی دانست و مطرح کرد: باید ائمه جمعه، امام جماعت، استادان، حوزویان و همه افراد مؤثر در رسانه، فعالیتشان در راستای تقویت بینش کار باشد، همه نسل‌های جامعه و جنسیت‌ها به سمت جریان مردمی سازی تولید با لحاظ کردن نقش خودشان ورود کرده و فرهنگ‌سازی کنند والا شعار مردمی سازی که شالوده آن کار است محقق نخواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد نمونه تاریخی ورود مردم را در دفاع مقدس اول انقلاب و مبارزه با کرونا در عصر حاضر دانست و بیان کرد: وقتی مردم در حوزه تولید ماسک ورود پیدا کردند نه فقط واردات ماسک متوقف شد؛ بلکه به سمت صادرات رفتیم. اگر همین مدل تولید ماسک در زمان کرونا را تبیین و بست دهیم طبیعتاً مدل مطلوب در جهش تولید به دست خواهد آمد.

دهقانی‌اشکذری نقش نظارت را مهم برشمرد و تأکید کرد: باید سامانه نظارتی مستمر داشته باشیم تا بتوانیم ادامه مسیر را باصلابت بپیماییم.

 مسعود پارسافر دستیار استاندار در امر مردمی سازی دولت نیز گفت: بانوان شرکت‌کننده در جلسه می‌توانند با راه‌اندازی کسب‌وکار خانگی ترغیب‌کننده زنان خانه‌دار باشند، مبلغان باید فعال شده و در سوق دادن بانوان به تلید کوشا باشند.

به گزارش آنا،‌ در این جلسه هر یک از اعضا به بیان ظرفیت سازمان خود پرداخته و راهکار‌های جهش تولید و موانع آن بحث و بررسی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته