دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
15 خرداد 1403 - 16:45

واکنش فدراسیون دوومیدانی به مسابقات نیجریه/اعتراض ایران به مسئولین جهانی

واکنش فدراسیون دوومیدانی به مسابقات نیجریه اعتراض ایران به مسئولین جهانی
فدراسیون دوومیدانی بیانیه ای را در خصوص سطح مسابقات نیجریه صادر کرد.
کد خبر : 915271

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، فدراسیون دوومیدانی نوشت؛ با توجه به تلاش فدراسیون دوومیدانی جهت حضور ورزشکاران در رقابت‌های سطح بالا، مسابقات تور قاره‌ای نیجریه با در نظر گرفتن مرجع سایت فدراسیون جهانی انتخاب و ملی پوشان به این رقابت‌ها اعزام شدند. 

 هفته گذشته تیم ملی دوومیدانی کشورمان متشکل از حسین رسولی، مهدی صابری، مهدی پیرجهان، سبحان احمدی و حمیده اسماعیل نژاد که شانس کسب سهمیه ورودی المپیک ٢٠٢۴ پاریس را دارند به رقابت‌های تور قاره‌ای نیجریه اعزام شدند. 

این تصمیم با توجه به اعلام سایت رسمی فدراسیون جهانی دوومیدانی که در جدول رویداد‌های آن سطح مسابقات کشور نیجریه "B" ثبت شده بود، اتخاذ شد تا ورزشکاران با شرکت در این رویداد و به دست آوردن نتیجه لازم یک گام به کسب سهمیه بازی‌های المپیک نزدیک‌تر شوند. 

اما لازم به توضیح است با توجه به وجود مرجع رسمی «فدراسیون جهانی دوومیدانی» و تایید این رویداد بعنوان رقابت‌هایی در سطح بالا (B) به نظر می‌رسد عدم هماهنگی میان فدراسیون دوومیدانی نیجریه و فدراسیون جهانی این رشته ورزشی (world athletics) تغییری در سطح اعلام شده این مسابقات توسط این نهاد بین المللی صورت پذیرفته است، و در این رابطه هیچگونه کوتاهی از سوی کادر فنی فدراسیون کشورمان صورت نگرفته است. 

گفتنی است، موضوع پیش آمده و این عدم هماهنگی با اعتراض کشورمان مواجه شده که این مسئله با مکاتبات انجام شده توسط فدراسیون دوومیدانی کشورمان با فدراسیون جهانی دوومیدانی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته