دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 خرداد 1403 - 11:22
حجت‌الاسلام طاهری در گفت‌و‌گو با آنا اعلام کرد؛

افزایش پذیرش و جذب دانشجو در دانشگاه آزاد گرگان برای ششمین سال متوالی + نمودار

افزایش پذیرش و جذب دانشجو در دانشگاه آزاد گرگان برای ششمین سال متوالی + نمودار
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان از افزایش پذیرش و جذب دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برای ششمین سال متوالی خبر داد.
کد خبر : 915134

حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان برای ششمین سال متوالی سیر صعودی دانشجو داشته و میزان افزایش جذب دانشجو نسبت به سال گذشته در نیمسال دوم تحصیلی بیش از ۱۵ درصد است.

وی افزود: تغییر رویکرد‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان به سمت دانشگاه کارآفرین در کنار آموزش، روند پذیرش و جذب دانشجو را در این دانشگاه چندین برابر کرده است. در سال ۱۳۹۷ تعداد دانشجو ۹ هزار و ۹۶۲ نفر بوده که با همدلی مثالزدنی از سال ۱۳۹۷ با جذب حداکثری و رشد قابل توجه مواجه شده و تعداد دانشجو در سال ۱۴۰۳ به ۱۳ هزار و ۷۰۰ نفر رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان بیان کرد: این دانشگاه با داشتن امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی در مقایسه با سایر مراکز و مؤسسات آموزش عالی استان گلستان، در زمره دانشگاه‌های برتر استان به شمار می‌رود.

افزایش پذیرش و جذب دانشجو در دانشگاه آزاد گرگان برای ششمین سال متوالی

طاهری متذکر شد: دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان علاوه بر مأموریت‌های آموزشی تلاش دارد با گسترش رشته‌های دانشکده مهارتی و کارآفرینی و ایجاد آموزش‌های کوتاه‌مدت، در ارتقا و کارآفرینی دانشجویان و همچنین همکاری و تعامل با بخش صنعت در استان گلستان گام‌های موثری بردارد.

وی متذکر شد: اهمیت به نیروی کارآفرین و توجه به بخش صنعت در راستای کمک به اشتغال و تولید با وجود ظرفیت‌های منحصر به فرد استان گلستان می‌تواند نقش زیادی در پیشرفت صنعت استان داشته باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان تبیین کرد: شهرستان گرگان با توجه به موقعیت شهری و داشتن مراکز تولیدی و صنعتی، توانایی بالقوه برای نزدیک شدن صنعت و دانشگاه به یکدیگر دارد و باید با شناسایی نیاز‌های منطقه، ایجاد رشته‌های جدید و مهارتی و میان رشته‌های مختلف در راستای حمایت از ظرفیت‌ها و برنامه‌های آموزشی این دانشگاه حرکت کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته