دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آبان 1403 - 09:05

هیئت علمی آینده بر اساس حل مسئله جامعه استخدام می‌شود

هیئت علمی آینده بر اساس حل مسئله جامعه استخدام می‌شود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان گفت: هیئت علمی آینده بر اساس حل مسئله جامعه، سنجیده و استخدام می‌شود.
کد خبر : 937221

به گزارش خبرنگار آنا، حجت‌الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان و واحد گرگان در جلسه توجیهی دستیاران آموزشی با بیان اهمیت اشتغالزایی در دانشگاه آزاد اسلامی و اجرای طرح دستیار آموزشی اظهار کرد: اهمیت و توجه این دانشگاه به کارآفرینی و اشتغالزایی برای دانشجویان، منجر به اجرای طرح دستیار آموزشی در سال گذشته با هدف اشتغالزایی برای دانشجویان دکتری شد.

وی با اشاره به نقش سازنده و تربیتی استادان در دانشگاه عنوان کرد: با نظرسنجی صورت گرفته بیش از ۸۰ درصد دانشجویان در زمانی که کلاس داشته در دانشگاه حضور دارند و فقط استادان به آنها دسترسی دارند؛ بنابراین نقش تربیتی استادان در ایجاد محیطی خوب برای رشد و تعالی دانشجویان بسیار حائز اهمیت است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان افزود: مدیران آینده کشور، دانشجویان فعلی هستند؛ بنابراین گام اول در رشد و تعالی دانشجویان، نظم و انضباط توسط استادان و انتقال روحیه نظم آفرینی به دانشجویان، است.

طاهری با بیان پیشرفت‌های کشور و تشریح بیانات رهبری درباره «نگرش همزمان به نقاط ضعف و قوت» مطرح کرد: ایجاد روحیه خودباوری، آگاهی بخشی به دانشجویان درباره پیشرفت‌های کشور در بهداشت و درمان، صنعت، دارو، فناوری و نانو، صنایع دفاعی و نظامی و ... از مأموریت‌های دیگر استدان است هرچند که در کشور ضعف‌هایی وجود دارد؛ اما بنا به فرمایش رهبری باید نقاط ضعف و قوت را همزمان نگاه کرد و نباید طوری رفتار کنیم که نسل جوان از آینده ناامید شود.

وی با اشاره به تغییر ریل دانشگاه آزاد اسلامی به دانشگاه حل مسئله تبیین کرد: تغییر رویکرد و تبدیل دانشگاه به دانشگاه حل مسئله از مأموریت مهمی بوده که در آن ضروری است هر استاد یک مسئله جامعه و یا منطقه‌ای را مورد بررسی قرار دهد و در رفع آن مشکل راهکار‌های لازم را ارائه دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان گلستان با تشریح طرح پایش تأکید کرد: در این طرح، دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دکتری و استادان باید عناوین مقاله و یا کتاب خود را یکی از موضوعات و مسائل جامعه قرار دهند و پس از تألیف، راهکاری در راستای حل مسئله ارائه داده و آن را رفع کنند.

طاهری هیئت علمی آینده را هیئت علمی حل مسئله خواند و مطرح کرد: یک طرح خوب می‌تواند مقدمه‌ای برای آن باشد که صاحب طرح، عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شود؛ چراکه هیئت علمی آتی بر اساس حل مسئله جامعه، سنجیده و استخدام می‌شود.

به گزارش آنا، در پایان سایر معاونان دانشگاه به توضیح و توجیه دستیاران آموزشی درراستای حوزه مربوط پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب