دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1403 - 23:19

مدیرعامل توانیر: کاهش ۱۰ درصدی در مصرف برق، «خودرو» جایزه دارد

مدیرعامل توانیر: کاهش ۱۰ درصدی در مصرف برق، «خودرو» جایزه دارد
مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) گفت: مشترکان صنعت برق امسال اگر ۱۰ درصد مصرف خود را مدیریت کنند از جوایزی مثل «خودرو» برخوردار می‌شوند.
کد خبر : 915058

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  مصطفی رجبی مشهدی  در گفت‌وگویی گفت: امسال مشترکانی که رعایت کنند، علاوه بر قبض رایگان از جوایز متعدد دیگری به‌قیدقرعه برخوردار خواهند شد.

وی به همکاری خوب مردم در ۲ سال گذشته با صنعت برق اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد مشترکان از پاداش برخوردار شدند و یک‌سوم نیز از قبض برق رایگان برخوردار شدند.

مدیرعامل توانیر ادامه‌داد: امسال با در نظر گرفتن جوایز علاوه بر پاداش‌های سال گذشته انتظار مشارکت بیشتر مردم در برنامه‌های مدیریت مصرف را داریم.

رجبی مشهدی از اختصاص ۳۰۰ خودرو مثل دنا و تارا برای مشترکانی که صرفه‌جویی کنند خبر داد و گفت: علاوه بر اینها لوازم‌خانگی برقی کم‌مصرف و لوازم دیجیتال نیز جزو این جوایز است.

ساعت اداری تغییر می‌کند

وی در ادامه بیان‌داشت: امسال هم بر اساس مصوبه هیات وزیران ساعت کاری از نیمه خردادماه تا نیمه شهریور تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل توانیر افزود: این ساعت از ۶ صبح تا ۱۳ خواهد بودجه سبب خواهد شد تا به میزان یک‌هزار و ۵۰۰ مگاوات کاهش مصرف داشته باشیم.

رجبی مشهدی در باره علت خاتمه ساعت کار از ساعت ۱۳ گفت: ساعت ۱۳ اوج مصرف بار شبکه است؛ بنابراین تعطیل‌شدن بخش اداری و خاموش‌کردن وسایل سرمایشی بسیار کمک خواهد کرد.

وی میزان ناترازی برق در سال‌های گذشته را بین ۱۴ تا ۱۵ هزار مگاوات دانست و ادامه داد: امسال با اقدام‌های انجام شده این رقم به ۱۰ هزار مگاوات کاهش‌یافته است.

مدیرعامل توانیر به‌اضافه شدن ۹ هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اشاره کرد که سبب کاهش ناترازی منجر شده است.

رجبی مشهدی خاطرنشان کرد: روند رشد مصرف بسیار شتابان است براین‌اساس بهینه‌سازی مصرف ضروری است.

وی ادامه داد: روز گذشته میزان مصرف ۶۸ هزار مگاوات با رشد ۱۰ درصدی بود که رشد بالایی است و انتظار می‌رود با مشارکت مردم برق پایدار تأمین می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته