دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1403 - 15:36

قبل اینکه بخریش باهاش برو سفر - راهنمای برای بهترین انتخاب

قبل اینکه بخریش باهاش برو سفر - راهنمای برای بهترین انتخاب
مهمترین موضوعی‌ای که نیاز به بررسی دقیقی ندارد بحث بودجه‌ای است که شما برای خرید ماشین صفر کیلومتر در نظر گرفته اید و شخص شما بهتر از هر کس دیگری می‌داند که چه گروهی از اتومبیل‌های موجود در بازار متناسب با بودجه شماست.
کد خبر : 915019

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ مهمترین موضوعی ای که نیاز به بررسی دقیقی ندارد بحث بودجه ای است که شما برای خرید ماشین صفر کیلومتر در نظر گرفته اید و شخص شما بهتر از هر کس دیگری می‌داند که چه گروهی از اتومبیل های موجود در بازار متناسب با بودجه شماست.

شنیدن کی بود مانند دیدن!!!

برای بررسی و انتخاب خرید خودرو راه های بسیار زیادی وجود دارد، مانند وبگردی و خواندن مطالب مورد نیاز، استفاده از تجربه دوستان و آشنایان اما یکی از بهترین و موثر ترین راهنمای خرید ماشین صفر ، امتحان کردن خودرو مورد نظر قبل از خرید است!!!!

مراکز معتبر زیادی در این شهر های کشور وجود دارند که با اجاره خودرو به مشتریان خود امرار معاش میکنند.

شما می‌توانید قبل از اینکه بدون شناخت کافی اتومبیل مورد نظر خود را خریداری کنید ابتدا به مدت دلخواه مشابه آن را اجاره کنید تا با شناخت کافی نسبت نحوه عملکرد، شتاب خودرو و… انتخاب دقیق تری داشته باشید.

اجاره خودرو قبل خرید

مراکز معتبر اجاره خودرو

قصد داریم تا در ادامه مطلب مراکز معتبر اجاره و رنت خودرو را به شما معرفی کنیم تا در صورت نیاز بتوانید به آن ها مراجعه کنید. با توجه به بازخورد مثبت کاربران مجموعه های اجاره خودرو تک رنت، سعادت رنت، ناراوان و حامی رنت جزو معتبر ترین مراکز اجاره خودرو در کشور می‌باشند.

راهنمای خرید ماشین صفر

اما نکاتی در رابطه با موضوع بودجه اولیه وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

  1. خودرو با چه قیمتی در نمایندگی عرضه می‌شود و چه قیمتی در بازار آزاد دارد.
  2. باید بررسی کرد که پیش ثبت‌ نام کردن و به دنبال آن، ماندن در صف انتظار طولانی برای تحویل خودرو به صرفه هست یا خرید کم دردسر در بازار آزاد.
  3. تحلیل کارشناسان در رابطه با افزایش و یا افت قیمت خودرو.
  4. بازه زمانی ای که سرمایه شما در اختیار کمپانی سازنده خودرو قرار دارد تا موعد تحویل خودرو با در نظر گرفتن سود بانکی.

اما نکاتی در رابطه با موضوع بودجه اولیه وجود دارد که دانستن آن ها خالی از لطف نیست.

شرایط پرداخت هزینه اتومبیل

یکی دیگر از مسائلی که باید به عنوان راهنمای خرید خودروی صفر در نظر داشته باشید، شرایط پرداخت هزینه ماشین است. این که چه مقدار از هزینه را باید ابتدا بپردازید و مابقی به چه صورت و در چه مدت باید پرداخت شود، بسیار مهم است.

بازار فروش خودرو

بر خلاف سایر نقاط جهان خودرو، در کشور ما یک کالای سرمایه ای به حساب می آید و افراد زیادی با سرمایه گذاری روی این کالا به کسب سود می‌پردازند.

با در نظر گرفتن این شرایط بهتر است که هنگام انتخاب خودرو خود به بازار فروش آن هم فکر کنید تا در هنگام فروش دچار مشکل نشوید و بتوانید در سریع ترین زمان ممکن خودروی خود را بفروش برسانید.

 

نکات فنی طلایی؛ بهترین راهنمای خرید خودرو صفر کیلومتر

نکات فنی طلایی؛ بهترین راهنمای خرید خودرو صفر کیلومتر

مورد استهلاک ماشین

یکی دیگر از مواردی که ممکن است در طول استفاده از خودرو بسیار به چشم بیاید توجه به استهلاک و نگهداری خودرو است. پس باید هزینه نگهداری از خودرو و استهلاک آن در نظر گرفت.

هزینه سرویس ماهانه

یکی دیگر از هزینه هایی که اجتناب ناپذیر و قطعی است هزینه های ماهانه خودرو، مانند هزینه سوخت، هزینه تعویض روغن، فیلتر ها و … است که برای هر مدل از خودرو متفاوت است برخی از خودروها هزینه ماهانه بسیار ناچیزی دارند اما هزینه ماهانه برخی از خودرو های به شدت سرسام آور است

هزینه سرویس سالانه

در کنار هزینه های ماهانه نگهداری خودرو نباید از هزینه های سالانه آن هم غافل شد. هزینه هایی مانند بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، تعمیر و تعویض قطعات، عوارض شهرداری و سایر هزینه ها… مقدار تمامی این هزینه ها بستگی به نوع و مدل خودروی شما دارد.

میزان دسترسی به لوازم یدکی

یکی از دغدغه های اصلی مالکان خودرو های خارجی میزان دسترسی آن ها به لوازم یدکی است و این موضوع در ایران تقریبا به یک بحران برای آنان مبدل شده است.

قیمت لوازم یدکی

در روز های ملتهب و پر تورم اقتصاد ایران یکی از بازار هایی که در کمترین زمان بیشترین واکنش را به نوسانات اقتصاد دارد بازار لوازم یدکی خودرو است. در رابطه با خودرو های تولید داخلی تقریبا مشکل دسترسی به قطعات وجود ندارد اما یافتن قطعات با کیفیت و با دوام تقریبا غیر ممکن است و تولید کنندگان این قطعات برای کنترل قیمت ها و قابل پرداخت بودن آن ها از کیفیت قطعات میکاهند.

اما در رابطه با خودرو های خارجی علاوه بر بی کیفیت بودن قطعات بحث قیمت و هزینه حمل و نقل و سفارش از خارج از کشور هم به مشکلات موجود افزوده میشود و تا جایی پیش میرود که یک قطعه ساده مانند زه سپر؛ به قیمت 30 میلیون تومان در کشور فروخته میشود.

تعرفه خدمات تعمیر خودرو

یکی از موضوعات جنجالی در فضای مجازی مقایسه هزینه تعمیرات خودرو های خارجی با یکدیگر بود که بسیار دستمایه طنز و شوخی قرار گرفت. اما با در نظر گرفتن نظرات کارشناسان این حوزه و با یک بررسی سطحی هم میتوان تشخیص داد چه نوع از خودرو ها دارای هزینه تعمیرات هنگفت، و چه نوع از خودرو های هزینه تعمیرات منطقی دارند. حتما هنگام خرید خودروی صفر به این موضوع توجه داشته باشید.

تعداد نمایندگی های فعال کمپانی

خرابی ماشین و نیاز پیدا کردن آن به سرویس و بررسی سلامت آن امری اجتناب ناپذیر است و چالشی است که دیر یا زود با آن روبرو خواهید شد. از این رو مهم است که چه خودرویی و از چه برندی خریداری کرده اید.

با قدم زدن در یکی از خیابان های شهر مراکز متعدد سرویس و تعمیرات خودرو وجود دارد اما اعتماد کردن به آن ها بدون شناخت قبلی کمی از منطق به دور است در نتیجه نمایندگی های معتبر و مجاز برند خودروساز میتواند گزینه معقول تری باشد. پس هنگام انتخاب خودرو به خدمات پس از فروش برند خودروساز دقت کنید تا دسترسی شما به تعمیرکار سهل و آسان شود.

افت قیمت در صورت تصادف

این مورد مخصوصا در مورد ماشین های صفر کیلومتر، به یک فوبیا برای مالکان مبدل شده است. در صورت تصادف با اتومبیل های نو و کم کارکرد علاوه بر خسارتی که به اتومبیل وارد می‌شود ارزش خودرو یک افت محسوسی پیدا میکند و مالک آن متضرر می‌شود. هر چند مطابق با قانون مالک می‌تواند برای افت قیمت خودرو شکایت بکند اما پروسه قانونی آن هم ماجرای های خاص خود را در پی دارد.

جمع بندی راه حل یک مشکل اساسی

بعضا پیش می آید که خودروی صفر کیلومتری که تازه به دست مالک خود رسیده است دچار نقص فنی (حتی در حد نقص فنی موتوری) می‌باشد اگر خدایی نکرده با این مشکل مواجه شدین تنها از طریق واحد شکایات شرکت خودروساز اقدام به پیگیری کنید تا در زمان کمتری مشکل شما را حل کنند.

در این مطلب سعی کردیم چکیده ای از راهنمای خرید خودرو صفر کیلومتر با یک رویکرد جدید به شما ارائه دهیم تا با استفاده از آن یک تجربه بی نظیر در خرید اتومبیل نو داشته باشید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته