دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1403 - 14:28

وصیت‌نامه سیاسی الهی امام(ره) برای همگان درس‌آموز است

وصیت‌نامه سیاسی الهی امام(ره) برای همگان درس‌آموز است
مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل برای همگان درس‌آموز بوده، گفت: بیانات امام راحل در مسائل گوناگون کشور راه گشا است.
کد خبر : 914987

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام حسین ثروتی، مدرس حوزه و دانشگاه در مراسم سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) و بزرگداشت مقام شهدای خدمت باعنوان« رئیسی سرباز ولایت» که به همت بسیج کارمندی دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد،‌ با بیان اینکه وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل برای همگان درس‌آموز است، اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) در حیات حقیقی همه ما نقش بارز و روشنی دارد و بیانات ایشان برای همه در مسائل گوناگون کشور راه گشا است.

وی افزود: این نقش‌آفرینی مهم و حیاتی، چه در نسل کنونی، چه نسل‌هایی که پشت سر گذاشتیم و چه نسل‌های آینده، تأثیر بسزایی داشته و دارد.

مدرس حوزه و دانشگاه همگان را به مطالعه و بررسی دقیق وصیت‌نامه سیاسی الهی امام راحل دعوت کرد و گفت: مجموعه سخنرانی‌های حضرت امام راحل و آنچه در مطبوعات و سخنرانی‌های ایشان آمده، آنچه توسط دفتر حفظ و نشر آثار امام خمینی مستند شده، می‌تواند برای همه در مسائل گوناگون کشور و حتی برای اشخاص درس‌آموز باشد.

ثروتی با اشاره به دیدگاه بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی در حوزه مهدویت عنوان کرد: ایشان از بارزترین اندیشمندانی است که بر اساس دیدگاه فرهنگی- اجتماعی به تحلیل و بازخوانی جامعه بر اساس فرهنگ مهدویت پرداخته تا با تفسیر درست از انتظار منجی، راهی برای برون‌رفت جامعه از بن‌بست‌های عصر غیبت بیابد. در طول  ۱۱قرنی که از آغاز غیبت امام عصر (عج) می‌گذرد، فیلسوف و متکلمی به اندازه امام (ره) در این امر تأثیرگذار نبوده است.

وی با تشریح نگرش رهبر کبیر انقلاب اسلامی درباره نبوت و امامت بیان کرد: در اندیشه امام خمینی(ره)، جریان نبوت و امامت، شجره واحد بوده و امامت که تداوم‌بخش جریان نبوت محسوب می‌شود؛ با توسعه مفهوم مهدویت گره خورده و تحقق کامل آن در زندگی مسلمانان، ضامن دین و دنیای آنان است.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: امام راحل با طرح اندیشه حکومت اسلامی در عصر غیبت و تلاش خستگی‌ناپذیر در راه تحقق این آرمان بزرگ به کلمه انتظار معنا و مفهوم تازه‌ای بخشید و خوانش جدیدی از رسالت شیعیان در برابر حجت خدا مطرح کرد. انقلاب آزادی‌بخش و اسلامی امام خمینی (ره) منشأ تحولی عظیم و ژرف در فرهنگ واژه‌ها و مفاهیم دینی شد.

ثروتی تشریح کرد: وصیت‌نامه سیاسی و الهی حضرت امام خمینی(ره) مانیفست سیاسی- اجتماعی ایشان و همچنین به‌عنوان زنده‌ترین سندی است که بایسته‌ها و عملکرد دولت دینی و دولت منتظر را به تصویر کشیده است. اندیشه انتظار و دولت منتظر در آرمان امام خمینی، یکی از عناصر و دغدغه‌های اصلی آن عالم فرزانه و رهبر بزرگ بود.

به گزارش آنا، در ادامه از اثر نقاشی دانشجوی هنرمند دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان زارع با عنوان«سـلام بر ابـراهیـم» به مناسبت بزرگداشت شهدای خدمت رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته