دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
13 خرداد 1403 - 12:15
وزیر راه تاکید کرد:

ضرورت توسعه زیرساخت های بنادر برای حضور سرمایه گذاران

ضرورت توسعه زیرساخت های بنادر برای حضور سرمایه گذاران
وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران به دلیل موقعیت های مناسب سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است و در این راستا باید به توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه با منابع بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری بپردازیم.
کد خبر : 914910

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرداد بذرپاش در  آئین افتتاح هم‌زمان ۲۷ پروژه بندری و دریایی گفت: - وزیر راه و شهرسازی گفت: ایران سرزمین فرصت‌های لجستیکی و ترانزیتی است و در این راستا باید به توسعه زیرساخت‌ها به‌ویژه با منابع بخش خصوصی بپردازیم.

 وزیر راه و شهرسازی گفت : دریامحور مورد تاکید رئیس‌جمهور شهید بوده و در سیاست‌های رهبر معظم انقلاب به آن تاکید شده است و یکی از امید‌های توسعه آینده کشور است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه‌ها در ۶ استان ساحلی در روز جاری و آغاز عملیات اجرایی سایر پروژه‌ها، تاکید کرد: آمار و اطلاعات مربوط به این پروژه‌ها باید به سمع و نظر سرمایه‌گذاران برسد.

بذرپاش همچنین از تلاش استانداران این استان‌ها تقدیر کرد و گفت: حمایت آنان اجرای پروژه‌ها را تسریع و تسهیل کرده است.

به گزارش آنا، این ۲۷ پروژه بندری و دریایی در استان‌های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مازندران و گیلان به‌صورت ویدئوکنفرانس با حضور وزیر راه و شهرسازی، جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه افتتاح شد.

همچنین در این مراسم عملیات اجرایی ۲۳ پروژه زیرساختی مهم در استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، مازندران و گیلان، آغاز شد.

جمع کل ارزش روز پروژه‌های قابل افتتاح در روز جاری ۱۲۰هزار میلیارد ریال است که ۱۱۵هزار میلیارد ریال آن از محل منابع داخلی تامین شده و پنج هزار میلیارد ریال دیگر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته