دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد؛

اختصاص بودجه ۷ همتی به شرکت‌های دانش‌بنیان

اختصاص بودجه ۷ همتی به شرکت‌های دانش‌بنیان
رئیس سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: برای نخستین بار و در راستای جهش دانش کشور، 7 هزار میلیارد تومان بودجه برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است و در برنامه هفتم بی‌شک شاهد تحولات چشمگیر در تمام زمینه‌های موجود خواهیم بود.
کد خبر : 914663

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا،  داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور امروز در نشست خبری گفت: برای نخستین بار و در راستای جهش دانش کشور، 7 هزار میلیارد تومان بودجه برای شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است. در برنامه هفتم بی‌شک شاهد تحولات چشمگیر در تمام زمینه‌های موجود خواهیم بود و انتظار می‌رود موارد باقی مانده از بودجه سال جاری، طی روز‌های آینده در مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: امسال رشد ۸ درصدی را پیش بینی کرده ایم و انشالله این میزان رشد را هم نسبت به سال‌های گذشته افزایش دهیم.

دلایل عقب نشینی سازمان برنامه از سقف معافیت‌های مالیاتی

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در باره دلایل عقب نشینی سازمان برنامه از سقف معافیت‌های مالیاتی (تا ۵۰۰ میلیارد تومان) که در بند س تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۳ آمده بود، گفت: شرکت‌هایی که قصد سرمایه گذاری می‌کنند بر حسب محاسبات و معافیت‌های مالیاتی که در قانون پیش بینی شده، محاسبات خود را انجام می‌دهند. ما نمی‌توانیم با یک تصمیم یکباره این محاسبات را بر هم بزنیم.

چرا بورس ریزش می‌کند؟

منظور با اشاره به ریزش بورس در چند وقت اخیر گفت: یکی از دلایل ریزش بورس همین بند س تبصره ۶ بود که معافیت‌ها یکباره لغو شد. این بند توسط نمایندگان مجلس در بودجه گنجانده شده بود که توسط خود آنها نیز لغو شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه ما روی منابع بند س تبصره ۶ حساب نکرده بودیم و این تصمیم از ابتدا اشتباه بوده است گفت: همچنین منابعی که روی آن حساب کردیم سایر منابع مالیاتی است که در گذشته وجود داشته است. ما اقداماتی که یکباره نظم و ذهنیت سرمایه گذاران را برهم بزند، نمی‌پذیریم و خرسندیم که نمایندگان این بند را اصلاح کردند. توجه کنید که ما روی منابع مالی این مصوبه حساب نکرده‌ایم و جزو منابع ما نبود که حالا بگوییم آن را از دست داده‌ایم.

تلاش دولت برای افزایش منابع نفت و گاز  

منظور گفت: دولت تلاش کرد تا با صرفه‌جویی مصارف انرژی، منابع نفت و گاز را افزایش دهد؛ برای نمونه، سامانه‌ای طراحی کرده‌ایم تا نفت و گاز را بر اساس پیمایش به مصارف حمل و نقل تخصیص دهیم. این موارد به کاهش مصرف و جلوگیری از قاچاق کمک می‌کند تا در مقابل بتوانیم میزان صادرات را افزایش دهیم.

وی افزود: برای کنترل مصرف، تمرکز ما بر راهکار‌های غیرقیمتی است، در همین جهت راه‌اندازی بازار بهینه‌سازی انرژی نیز کمک خواهد کرد تا از منابع انرژی استفاده بهتری صورت دهیم.

منظور همچنین از راه اندازی سامانه املاک و مستغلات برای بانک‌ها خبر داد و گفت: این سامانه در جهت شناسایی خانه‌های بانک‌ها راه اندازی شده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: واردات خودرو قانون خودش را دارد و دولت منابع ارزی را پیش بینی کرده بود که باعث افزایش واردات خودرو شد و در چند ماه اخیر هم شاهد افزایش واردات بوده ایم و اولویت وزارت صمت هم واردات خودرو‌های برقی بوده است.
 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته