دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا:

مهاجرت در صورتی پسندیده است که به معنای تبادل علمی با دنیا باشد

مهاجرت در صورتی پسندیده است که به معنای تبادل علمی با دنیا باشد
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: مهاجرت یا تبادل علمی، فرهنگی و اطلاعاتی با دنیا ارزشمند است، اما جذب فرهنگ دیگر و غفلت از اصالت خود درست نیست.
کد خبر : 914653

قاسم علی کوچنانی، عضو هیئت علمی فلسفه دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: به همه دانشجویان توصیه می‌کنیم برای ادامه تحصیل به کشور‌های جهان مهاجرت کنند و از نزدیک با دستاورد‌های علمی جهت پیشرفت ایران آشنا شوند، حتی در این راستا معرف هم بوده‌ایم. 

وی افزود: تبادل علمی، فرهنگی و اطلاعاتی با دنیا ارزشمند است، اما جذب فرهنگ دیگر و غفلت از اصالت خود درست نیست. 

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران تصریح کرد: در قرآن در باب حکمت آمده است که خداوند به هر که بخواهد می‌بخشد و به هرکسی داده شود خیر کثیر است که در اینجا به تعبیر علامه طباطبائی به مجهول گفته شده که حکمت خیر کثیر است، پس چرا میخواهید جذب کشور‌هایی شوید که تشویش به عقاید شما را در پی دارد؟ در کشور خود بمانید و از ارزش‌های موجود نهایت استفاده را ببرید. 

کوچنانی تصریح کرد: الهیات بهترین علم است و بر سایر علوم رجحان دارد؛ چرا که ریشه و اصل عقاید است، دانشجویان اگر قصد آشنایی با بهترین علم را دارند در الهیات تحصیل کنند و در صورت کسب درآمد می‌توانند در رشته‌های فقه یا حقوق ادامه تحصیل دهند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته