دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک استاد دانشگاه در گفت‌وگو با آنا: 

اگر استعداد‌های ایرانی بدانند ژن برتر تیزهوشی در دنیا هستند، هرگز مهاجرت نمی‌کنند+ فیلم

اگر استعداد‌های ایرانی بدانند ژن برتر تیزهوشی در دنیا هستند، هرگز مهاجرت نمی‌کنند+ فیلم
یک استاد دانشگاه گفت: همگان بر ژن برتر ایرانی‌ها به عنوان جزئی از تیز هوشی تاکید دارند؛ بنابراین لازم است استعداد‌ها این مباهات به خود و افتخار به سرزمین مادری را متوجه شوند تا قصد مهاجرت نداشته باشند.
کد خبر : 914605

مهدی نوریان، عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره راهکار‌های نگهداشت نخبگان و دانشجویان در کشور اظهار کرد: جلوگیری از اختیار فرد علاقه‌مند به مهاجرت شدنی نیست، مثل کسی که عاشق می‌شود و فرد دیگر به او می‌گوید عاشق نباش، اتفاقا تاکید بر این موضوع شوق و اشتیاق را در افراد افزایش می‌دهد. 

وی با بیان اینکه باید اقدام خردمندانه برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان اندیشیده شود؛ تاکید کرد: ابتدایی‌ترین کار این است که شوق بازگشت به وطن در افراد ایجاد شود، یعنی تا می‌توانیم وطن و تاریخچه کهن و افتخارات و مباهات سرزمین مادری را زیبا جلوه دهیم و در افراد زنده نگهداریم. 

عضو هیئت علمی دانشگاه ادامه ادامه داد: اگر فردی برای تحصیل، کار و زندگی به خارج از کشور سفر می‌کند، آن را تلقی به حساب نیاورد، بلکه موقت بداند و امید به بازگشت و تعالی کشور داشته باشد. 

وی گفت: جلوگیری از مهاجرت، ایجاد شوقِ به مهاجرت می‌کند، باید بیش از اینکه به فکر مهاجرت افراد باشیم، فرصت‌های مادی و معنوی موجود کشور را غنیمت بشماریم تا آنها دلیلی برای ماندن در کشور داشته باشند. 

این استاد دانشگاه اضافه کرد: بعضی‌ها نکات منفی کشور‌های مهاجر پذیر را می‌گویند که این امر چندان موثر نیست؛ چرا که فرد علاقه‌مند به رفتن بیشتر راغب به مهاجرت می‌شود. شایسته است بر داشته‌ها و قدمت تمدنی و زمینه‌های تعالی خودمان که وجود دارند و دیده نمی‌شوند به نگهداشت استعداد‌های بالقوه اقدام کنیم تا خردورزی خود را برای ایران آبادتر بکار بگیرند. 

وی بیان کرد: همگان بر ژن برتر ایرانی‌ها به عنوان جزئی از تیز هوشی تاکید دارند؛ بنابراین لازم است استعداد‌ها این مباهات به خود و افتخار به سرزمین مادری را متوجه شوند تا قصد مهاجرت نداشته باشند. 

این استاد دانشگاه تصریح کرد: نباید موجی از مهاجرت همگام در کشور ایجاد کنیم؛ مثبت‌اندیشی در این حوزه بسیار مؤثرتر است و راهکار و عملیات ثمر بخشی به همراه دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته