دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
آنا از کنسرت شب گذشته در برج میلاد گزارش می‌دهد؛

خلاقیت «علی یاسینی» در اجرا با همراهی گروه موسیقی+ فیلم

خلاقیت «علی یاسینی» در اجرا با همراهی گروه موسیقی+ فیلم
کنسرت علی یاسینی از خواننده‌های نسل جدید موسیقی پاپ که این سال‌ها طرفداران زیادی پیدا کرده، شامگاه جمعه یازدهم خرداد ماه به میزبانی سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.
کد خبر : 914585

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران شامگاه جمعه یازدهم خرداد ماه میزبان علاقه‌مندان موسیقی پاپ با تازه‌ترین کنسرت علی یاسینی خواننده جوان کشورمان بود.

خواننده‌ای که اکنون وارد شش سالگی فعالیت‌هایش در روند حرفه‌ای تولید و اجرای آثار موسیقی شده و اکنون جزو یکی از پر طرفدارترین خوانندگی است که در ایران توانسته با استقبال خوب کنسرت‌هایش را برگزار کند و حتی قشر نوجوان نیز طرفدار کار‌های او هستند. این خواننده همچنین در ماه‌های اخیر کنسرت‌هایی در سراسر دنیا نیز برگزار کرده و حال نیز به زودی قرار است تحت حمایت گروه لیما به اجرای تور اروپا بپردازد.

شرایط موسیقی پاپ کشورمان همیشه به لحاظ نقد و بررسی حواشی، پرچالش بوده و قشر هنرمندان پاپ هم از آن دسته‌ای هستند که مورد نقد منتقدان قرار می‌گیرند و مدام رصد شده و در قالب متن و نقد نظرات مختلفی را دریافت می‌کنند.

آنچه در کنسرت شب گذشته علی یاسینی مشاهده شد، نکات مهمی را در برداشت که می‌تواند در جریان اجرا‌های زنده مورد توجه نسل جدید موسیقی هم در ابعاد مختلف قرار بگیرد. هماهنگی و همراهی گروه موسیقی با خواننده و توجه بیش از اندازه نسل جدید تماشاگر موسیقی پاپ فارغ از داستان محتوا، نشان دهنده آن است که فرایند موسیقی پاپ در حال پوست اندازی است، خوانندگان جدید پاپ برای مخاطبانشان سنگ تمام می‌گذارند و طرفداران آنها هم شور و اشتیاق زیادی را در فضای کنسرت پراکنده می‌کنند.

تمامی تلاش گروه موسیقی علی یاسینی در این کنسرت آخر براین بود که جلوه‌های بصری، طراحی نور و صحنه همه با هم هماهنگ باشند و مورد توجه مخاطب قرار بگیرند و بتوانند فضایی متفاوت را برای تماشاگران فراهم کنند، این قالب موسیقیایی در حال حاضر مورد توجه نسل نوجوان و جوان ما قرر دارد. هرچند به لحاظ محتوایی نیز علی یاسینی تلاش کرد که گوش شنیداری مخاطب خود را نیز به لحاظ ترانه، آهنگسازی، تنظیم، صدابرداری و خوانندگی مدنظر قرار دهد و مشخص است که شرکت تهیه کننده لیما نیز از هیچ تلاشی برای ارتقای فعالیت هنرمندان تحت پوشش خوددریغ نمی‌کند.

این کنسرت نیز طبق روال همه کنسرت‌های پاپ پس از پخش تیزر دیگر خواننده، برای ایجاد هیجان بیشتر به مخاطب شمارش معکوس کرده و ابتدا نوازنده‌ها و سپس علی یاسینی وارد صحنه شد. این حس و حال همیشه برای مخاطبان ایجاد هیجان می‌کند.

یاسینی ترانه سرا و آهنگسازی قطعات آلبوم‌هایش را برعهده دارد و در بخشی از این کنسرت یکی از قطعات آهنگ جدیدش را نیز با نواختن پیانو برای مخاطبان به نمایش گذاشت و سپس مطرح کرد که این آهنگ به زودی منتشر خواهد شد.

وی در جایی با قدرداری از میلاد ماهان‌راد تهیه کننده کنسرت‌هایش از مردم خواست که او را تشویق کنند و عنوان کرد که به زودی تور کنسرت‌های اروپایش آغاز می‌شود.

نکته دیگر خلاقانه در این کنسرت توجه و معرفی اعضای گروه بود که با یک اجرای خاص قبل یا بعد از هر قطعه اعضا را معرفی کرده و نام آنها نیز در صفحه مانیتور سالن به نمایش درآمد و مورد تشویق مخاطبان قرار گرفتند.

قطعات «منو بگردون»، ««انگار نه انگار»، «نده قول»، «به چی زل میزنی»، «هر جای شهر»، «بهتر از همه»، « اگه به من بود»،‌ «چراغونی»، «قهرمانتم»، «نصف شب» و ... در این کنسرت اجرا شد و قطعه «چراغونی» نیز دو مرتبه در پایان کنسرت اجرا کرد.

برگزاری کنسرت علی یاسینی در شرایطی صورت گرفت که مدت کوتاهی از شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه در سانحه هوایی گذشته بود، برپایی کنسرت‌ها دوباره پس از یک هفته عزای عمومی آغاز شده و اجرای قطعات حساسیت‌هایی را نیز در بر دارد.

همراهی مخاطبان با خواندن برخی از قطعات موسیقی و همینطور روشن کردن نور موبایل‌ها همه اجرای این کنسرت را برای طرفداران یاسینی خاص کرده بود.

اعضای کنسرت علی یاسینی؛ سعید شمس رهبر ارکستر، برنا شفیع زاده درامر، فرزاد رضایی نوازنده گیتارالکتریک، مهشاد مژگانی نوازنده گیتار بیس، سهیل شمس نوازنده کیبورد، امیرحسین کیانپور نوازنده ساز‌های بادی و «بیت باکس»، محمد حیدری نوازنده پیانو، اشکان پور فرخی نوازنده ساز‌های کوبه ای، فرهود نیکنام نوازنده گیتار هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته