دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 خرداد 1395 - 12:06

کریمی قدوسی: همه اذعان دارند که مشکلات اقتصادی کشور ساختاری است

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین اثر برجام تمام شدن بهانه‌ها برای کار بود و وضعیت به گونه‌ای شده که رئیس جمهوری و وزرا و همه می‌گویند مشکلات اقتصادی ساختاری است و در داخل است.
کد خبر : 91457

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، جواد کریمی قدوسی در جلسه علنی امروز مجلس (17 خرداد 95) گفت: نقطه مشترک نمایندگان مجلس دهم بحث اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم و موضوع فرهنگ انقلابی در مقابله با دشمن خارجی و فتنه‌های داخلی، سبک زندگی مدرس‌گونه است.


وی افزود: تهدید آمریکا بلعیدن اقتصاد و هضم اقتصاد ملت ایران در هاضمه اقتصاد جهانی است. راه علاج و مقابله با این تهدید آمریکا عمل جامع و کامل به اقتصاد مقاومتی است و بزرگترین اقدام ضد آمریکایی، خدمت به مردم و حل مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور و بر طرف کردن آسیب‌های اجتماعی است.


نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی به شعار نیست، به عمل است و عمل از نوع جهادی که برای رضای خدا و مقابل دشمن و مشکل باشد و به این عمل می‌گویند عمل جهادی و اقتصاد مقاومتی این 3 ویژگی را در درون خود دارد.


کریمی قدوسی با بیان اینکه نماد عمل جهادی فرهنگ 8 سال دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: اگر آن فرهنگ‌ها در کشور حاکم شود بزرگتر از مأموریت اقتصاد مقاومتی را هم ملت می‌تواند انجام دهد.


وی افزود: رئیس جمهوری در سخنرانی خود در مراسم افتتاحیه مجلس دهم عنوان کرد که مجلس خیلی طرح ندهد، بسم‌الله، دولت لوایح موثر در بهبود فضای کسب و کار در مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی و اصلاح ساختارها با قید 2 فوریت به مجلس ارائه کند، در این شرایط حتماً براساس آئین‌نامه خود اولویت را به لوایح دولت می‌دهد.


نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: از آثار پر برکت برجام که مهمترین آن تمام شدن بهانه‌ها برای کار بود الان کارها به جایی رسیده است که رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و سایر وزرا و مجلس همه می‌گویند مشکلات اقتصادی ساختاری است و در داخل است.


کریمی قدوسی خاطرنشان کرد: اگر تورم از 40 درصد به 10 درصد رسیده بخش عمده آن مربوط به حوزه رکود است، 1000 کارگر در مشهد بیکار شدند و علت آن هم این بود که کالاها در انبار بوده و به فروش نمی‌رسید.


وی در پایان با اشاره به مشکلات موجود در ارتباط با پدیده شاندیز و مؤسسه میزان گفت: صندوق میزان و صندوق‌های اعتباری یکی پس از دیگری دچار مشکل می‌شوند و در ارتباط با قاچاق کالا اگر عملیاتی با آن برخورد شود درصد قابل توجهی از مشکلات کشور حل خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته