دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

منظور: امسال کسری بودجه نخواهیم داشت

منظور: امسال کسری بودجه نخواهیم داشت
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: امسال بر اساس محاسبات، کسری بودجه نخواهیم داشت.
کد خبر : 914560

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، داود منظور امروز در نشست خبری با عرض تسلیت شهادت رئیس جمهور شهید و همراهان ایشان، گفت:‌ خون شهدای خدمت سبب شدت گرفتن در تحقق اهداف مقدس انقلاب خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تامین مالی در اقتصاد پیش نیاز رشد است و باید برای اجرای طرح ها تسریع داد.

وی در مورد همسان‌سازی حقوق بازنشستگان، گفت: در برنامه هفتم این موضوع دیده شده که طی سال اجرای شود به طوری که در سال اول ۴۰ درصد و در دو سال بعد هم ۶۰ درصد اجرایی شود که منابع آن در قانون بودجه امسال دیده شده است.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: در مورد بخش دولتی پیش‌بینی قانون بودجه با همکاری مجلس تصویب کردیم تا این پرداخت‌ها بدون اختلال رخ دهد به طوری یک درصد مالیات ارزش افزوده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آن پیش‌بینی شده است.

منظور تاکید کرد: با ابلاغ قانون بودجه در حال تنطیم احکام حقوقی بازنشستگان هستیم و جلسات با صندوق‌های بازنشستگی شروع شده که در روز‌های آینده تکمیل خواهد شد.

وی بیان کرد: مقدمات اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان را انجام می‌دهند و از ابتدای سال اجرایی خواهد شد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی هم گفت: تامین اجتماعی در ارتباط با صدور احکام همسان‌سازی اقدام می‌کند و در قانون بودجه پیش‌بینی شده که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خودش را به تامین اجتماعی پرداخت کند تا این موضوع اجرایی شود که در حال برگزاری جلسات هستیم تا نحوه پرداخت بگاین مبلغ نهایی شود.

منظور در مورد وضعیت بودجه، گفت: بودجه دو بخش عمومی و بخش هدفمندی یارانه‌ها دارد و تا امروز دولت تلاش کرد منایع را واقعی ببیند و بر اساس محاسبات سال جاری کسری بودجه نخواهیم داشت، البته  منابع در نظر گرفته شده  بودجه، پیش‌بینی شده است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته