دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
وزیر جهادکشاورزی مطرح کرد:

تثبیت تولیدگوشت مرغ؛ الگوی بازسازی زنجیره تولید گوشت قرمز

تثبیت تولیدگوشت مرغ؛ الگوی بازسازی زنجیره تولید گوشت قرمز
وزیر جهادکشاورزی تثبیت و یکنواختی تولید گوشت مرغ و اجرای برنامه زمان‌بندی صادرات این محصول در ماه‌های اخیر را الگویی برای بازسازی زنجیره تولید گوشت قرمز دانست.
کد خبر : 914471

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدعلی نیکبخت در جلسه قرارگاه امنیت غذایی از اختصاص منابع مالی بانک عامل و خط اعتباری برای توسعه صنعت دامپروری کشور خبر داد و گفت: تکمیل زنجیره ارزش و بازسازی گله مولد در افزایش تولید گوشت قرمز ، برنامه دردست اجرای معاونت امور تولیدات دامی است.

برنامه اصلی وزارت جهاد کشاورزی؛ توسعه دامپروری کشور در مقیاس صنعتی و خرد

وی افزود: توسعه دامپروری کشور در مقیاس صنعتی و خرد، برنامه اصلی وزارت جهادکشاورزی در بخش دام است و منابع مالی برای اقدامات ترمیمی در اختیار معاونت امور تولیدات دامی قرار می‌گیرد.

وزیر جهادکشاورزی ضمن تاکید بر توفیقات بزرگ مدیریت کلان کشاورزی با مشارکت فعال تشکل‌ها و اتحادیه‌ها در تولید و بازاررسانی گوشت مرغ یادآور شد: گزارش جوجه ریزی واحدهای تولیدی سراسر کشور از تداوم و یکنواختی تولید گوشت مرغ خبر می‌دهد و این ثبات نتیجه هماهنگی و همکاری دولت و مردم برای اجرای برنامه جامع زنجیره تولید مرغ در کشور است.

نیکبخت، فعالیت‌ های یک سال اخیر در ترمیم زنجیره تولید مرغ، مرغ اجداد و مادر، تامین نهاده و جلب اعتماد تشکل‌های تولیدی در تثبیت تولید و بازاررسانی بخش طیور را موفقیت‌آمیز دانست و تولیدات محتوایی روابط‌عمومی در انعکاس اقدامات انجام شده برای جامعه را امیدبخش خواند.

وی بر آگاهی‌بخشی مردم نسبت به مسیر دشوار طی شده و نقش نظارتی و سیاست‌گذاری دولت تاکید کرد و گفت: حضور و مشارکت بخش خصوصی در قرارگاه‌ها، گواه این امر است که وزارتخانه متبوع سیاست‌های حمایتی خود را هم‌راستا با برنامه‌ریزی اجرایی تشکل‌ها تنظیم می‌کند.

فرصت صادراتی ایران؛ برای ۱۵ کشور همسایه و پیرامونی

وزیر جهادکشاورزی، جهش تولید و گنجاندن اهداف صادراتی در برنامه تولید را عامل فراوانی و تنظیم بازار محصولات کشاورزی عنوان و بر فرآوری محصولات صادراتی برای افزایش ارزش افزوده و درآمدزایی بیشتر تاکید کرد.

نیکبخت کیفیت، کمیت، تداوم و مطالبه سود کم را راهکار ورود به بازارهای صادراتی برشمرد و اظهار داشت: به کارگیری مکانیزم تعهد و پایه ارزی در حمایت از صادرات ضروری است.

وی بر تعدد و تنوع مقاصد صادراتی تاکید کرد و گفت: گذاشتن همه کالاها در یک سبد، ریسک آسیب و از دست دادن فرصت‌ها را افزایش می‌دهد ، صادرکنندگان ایرانی باید با فعال کردن ۱۵ همسایه پیرامونی از فرصت‌های متنوع صادراتی بهره‌مند شوند.

براساس گزارش وزارت جهادکشاورزی در این جلسه گزارش جوجه ریزی، تولید و صادرات تخم‌مرغ و بررسی وضعیت واحدهای پرواربندی دام ارایه شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته