دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1403 - 19:01

پایان روز اول ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور ۵ داوطلب

پایان روز اول ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری با حضور ۵ داوطلب
در روز اول ثبت‌نام از داوطلبین انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳، تا پایان ساعت اعلام شده، جمعاً ۵ نفر با حضور در وزارت کشور ثبت‌نام کردند.
کد خبر : 914450

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، با ثبت‌نام سعید جلیلی در انتخابات رئیس‌جمهوری روز اول به پایان رسید و روز دوم ثبت‌نام از فردا ۸ صبح آغاز شده و تا ساعت ۱۸ ادامه خواهد یافت.

محمدرضا صباغیان، نماینده مجلس شورای اسلامی برای ثبت نام در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد ستاد انتخابات کشور شد و به عنوان اولین فردی که واجد شرایط ثبت نام قطعی بود، در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

وی پس از ثبت نام در سخنانی اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم و طبیعتا مشکلاتی را علیرغم موفقیت‌ها و دستاوردهایمان داشته ایم ولی دولت ها نتوانستند مشکلات اقتصادی و نظارتی کشور را حل کنند و همه دولت‌ها در ایستگاهی توقف کردند که شکاف طبقاتی و نارضایتی افزایش یافت.

صباغیان با تاکید بر اینکه ریشه مشکلات را در ساختار سیاسی و اداری کشور می‌بینم و تا زمانی که این ساختار اصلاح نشود روی این ریل حرکت خواهد کرد، گفت: باید این چرخ دنده‌ها را سر جای خود قرار دهیم و هدف اصلی من اگر مردم رأی دهند اصلاح ساختار اداری و سیاسی و قرار دادن چرخ دنده‌ها در جای خودش است.

مصطفی کواکبیان، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام اظهار کرد: خدا را شاکریم که توفیق داشتیم امروز برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کنم.

کواکبیان افزود: نام دولتی که من می‌خواهم با آن بیایم دولت مردم سالار با شعار «صداقت با مردم» هست. ۵ برنامه راهبردی دارم که اولین آن تحقق جمهوریت سوم است. معتقدم که بار دیگر بازنگری قانون اساسی بر اساس اصل ۱۷۷ صورت گیرد. 

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه بسیاری از بن‌بست‌های کشور به دلیل بن‌بست‌هایی هست که در قانون اساسی وجود دارد، اضافه کرد: دومین برنامه‌ام لغو کامل تحریم‌ها و برقراری ارتباط با همه دنیا جز رژیم صهیونیستی بر مبنای عزت حکمت و مصلحت است.

عباس مقتدایی، نماینده مجلس شورای اسلامی با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فردی از جامعه دانشگاهی کشور هستم و در ۳ دوره مورد توجه و عنایت اصفهان به عنوان نماینده قرار گرفتم، در این مقطع برای اینکه احساس کردم سلایق مختلف را عملیاتی کنیم، لازم دانستم که ثبت نام کنم. 

مقتدایی افزود: مجلس شورای اسلامی و پیشینه آن نشان می‌دهد که مردم ایران در ساختارسازی خوب عمل کردند. با استفاده از ظرفیت‌های قانون اساسی توانستیم از مساله‌ای که می‌توانست برای هر ملتی مشکل آفرین باشد، عبور کنیم. 

این نماینده مجلس در پایان گفت: همه بخش‌های کشور نیازمند رسیدگی هستند و شعار انتخاباتی من «ایران ما» است.

قدرتعلی حشمتیان، رئیس خانه احزاب ایران با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: چون به جایی وصل نشدم تاکنون دیده نشود وگرنه برنامه های من بسیار کامل تر از دیگر کاندیداهاست. 

حشمتیان گفت: مشکلات کشور بسیار است و برای رفع این مشکلات «دولت رفاه» را تشکیل خواهم داد. تلاشم برای رفع تحریم‌هایی است که در مملکت ما حاکم است. 

رئیس خانه احزاب همچنین بیان کرد: صیانت از حقوق شهروندان بخصوص بانوان و جوانان جزو برنامه‌های من خواهد بود. دگرگونی در سیستم مالی، مبارزه با فساد شعار اصلی من خواهد بود.

سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز آخرین نفری بود که با حضور در ستاد انتخابات وزارت کشور در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

وی پس از ثبت‌نام، در جمع خبرنگاران اظهارکرد: حماسه تشییع پیکر شهدای خدمت در کشور یک حماسه بود، هنر مردم ما این بود که در تندباد حوادث نه تنها از پا در نمی‌آیند بلکه تهدید را به فرصت تبدیل می‌کنند. در همین دولت رئیس جمهور شهیدمان همان ابرقدرتی که رسماً به دنبال فشار حداکثری به مردم ایران بود خودش اعتراف کرد که از این مردم شکست خورده است.

وی افزود: من باور دارم آنچه که در امکان و توان مردم ما بوده به صحنه آورده و می‌آورند که این بزرگترین سرمایه کشور است، رئیس جمهور شهید ما این سرمایه را می‌شناخت. کسی که پا به عرصه انتخابات می‌گذارد باید این سرمایه را بشناسد و قدر بداند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: وقتی چنین مردمی داریم امروز به دولتی نیاز داریم که با همه وجود عزم، اراده و برنامه داشته باشد تا این سرمایه بزرگ را حفظ کند. ما در دولت سایه با شبکه‌ای از اساتید مختلف بحث‌هایی را در این مورد داشته‌ایم. در تمام این مدت سعی کردیم نتایج بررسی‌های خودمان را به دولتمردان ارائه کنیم. رئیس جمهور باید بداند چه فرصت‌هایی وجود دارد، اگر صحبت از برنامه می‌شود رئیس جمهور باید به آن برنامه اشراف داشته و از آن برنامه به نفع ملت ایران استفاده حداکثری کند.


به گزارش آنا، پس تا پایان روز اول ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ (به ترتیب ورود به ساختمان وزارت کشور) آقایان صباغیان، مقتدایی، کواکبیان، حشمتیان و سعید جلیلی توانستند که مراحل ثبت‌نام و تکمیل مدارک را پشت‌سر بگذارند و به عنوان داوطلب پا به عرصه انتخابات ریاست جمهوری بگذارند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته