دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 خرداد 1403 - 12:56

واکنش کنعانی به اخبار منتشر شده درباره تغییرات در کادر سرکنسولگری افغانستان در مشهد

واکنش کنعانی به اخبار منتشر شده درباره تغییرات در کادر سرکنسولگری افغانستان در مشهد
سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز درباره خبرهای منتشر شده در مورد تغییرات در کادر سرکنسولگری افغانستان در مشهد گفت: انتظار می‌رود مقامات وزارت خارجه افغانستان مطابق کنوانسیون ۱۹۶۳ وین و منطبق با روش‌های شناخته شده بین‌المللی برای هرگونه تغییر و تحول در کادر کنسولی خود اقدام کنند.
کد خبر : 914385

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه امروز (پنجشنبه) دهم خرداد ماه در پاسخ به سؤال خبرنگاران درباره خبر‌های منتشر شده در ارتباط با تغییرات در کادر سرکنسولگری افغانستان در مشهد گفت: هرگونه تغییری در کادر کنسولی، تابع مقررات تعریف شده در کنوانسیون ۱۹۶۳ وین درباره روابط کنسولی است.

وی افزود: در ملاقات مورخ ٢٩ اردیبهشت ۱۴۰۳ سرپرست سفارت افغانستان در تهران با مدیرکل آسیای جنوبی وزارت امور خارجه و درخواست انجام شده برای تغییر کادر سرکنسولگری افغانستان در مشهد، به ایشان توضیح داده شد که تعیین و تغییر کارکنان در هر پست کنسولی از جمله اختیارات دولت فرستنده است، ولی آنها باید از طرق تعریف شده به دولت پذیرنده معرفی شده و پس از اخذ موافقت دولت پذیرنده و دریافت روادید، برای مأموریت تعریف شده وارد کشور پذیرنده شده و در ماموریت مشخص شده به کار مشغول شوند.

کنعانی تصریح کرد: این موضوع به طرق مختلف به سایر مقامات وزارت خارجه افغانستان هم منتقل شده است. وی گفت: انتظار می‌رود مقامات وزارت خارجه افغانستان مطابق کنوانسیون ۱۹۶۳ وین و منطبق با روش‌های شناخته شده بین‌المللی برای هرگونه تغییر و تحول در کادر کنسولی خود اقدام کنند.

به گزارش آنا، برخی اخبار منتشر شده به نقل از وزارت خارجه هیأت حاکمه سرپرستی موقت افغانستان از پایان ماموریت عبدالجابر انصار سرکنسول افغانستان در مشهد و فراخوانده شدنش به کابل خبر داده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته