دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1403 - 22:03

بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت

بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان در مجمع تشخیص مصلحت
جلسه کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع تشخیص مصلحت نظام با هدف بررسی وضعیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کشور برگزار شد.
کد خبر : 914339

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ابتدای این جلسه حسین مظفر نایب‌رئیس کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع، گزارشی از بررسی‌های کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی دبیرخانه مجمع درباره وضعیت نخبگان و تولید علم در کشور ارائه کرد.

همچنین محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با ارائه توضیحاتی درباره وضعیت علمی و آموزشی کشور، به وضعیت رتبه علمی ایران در مقایسه با کشورهای منطقه پرداخت و بر بهبود وضعیت حقوق و مزایای اعضای هیئت‌علمی و نیز افزایش بودجه در نظر گرفته شده برای دانشجویان دکتری و بروز رسانی تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی دانشگاه‌های کشور تأکید کرد.

وی به افزایش برخی شاخص‌های علمی و فرهنگی در ۲,۵ سال اخیر اشاره کرد که از جمله مهم‌ترین آنها افزایش تعداد مجلات نمایه شده بین‌المللی کشور از ۶۸ مجله به ۱۰۱ مجله و نیز اقدامات مثبت فرهنگی در آموزش عالی، اختصاص ۵% بودجه دانشگاه‌ها به امور فرهنگی مطابق برنامه هفتم و تخصیص ۱۱۰درصدی بودجه دانشگاه‌ها در ۳ سال اخیر است.

وزیر علوم همچنین بر اهمیت رسیدگی به مشکلات معیشتی استادان دانشگاه‌ها تأکید کرد و آن را مهم‌ترین عامل مهاجرت نخبگان علمی کشور دانست.

مدیرکل مشاوره و سلامت وزارت علوم نیز با بررسی آماری وضعیت فرهنگی، اجتماعی و روانی دانشگاه‌های دولتی در شش کلان مسئله روانی – اجتماعی دانشجویان، توضیحاتی را ارائه کرد.

همچنین معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، نیز گزارشی از مجموعه اقدامات فرهنگی وزارت علوم ارائه کرد و پس از آن اعضای کمیسیون با بیان نظرات خود برای حل مسائل مطرح شده، پیشنهادهای خود را ارائه کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته