دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خسروپناه: پیام‌های دینی و ارزشی اسلام را در قالب هنر به دیگران منتقل کنیم

خسروپناه: پیام‌های دینی و ارزشی اسلام را در قالب هنر به دیگران منتقل کنیم
دبیر شورای عالقلاب فرهنگی گفت: امیدوارم هنرمندان دلسوز و انقلابی ما هنر مینیاتوری را معرفی کنند، چراکه زبان هنر بین‌المللی است، می‌توانیم پیام دینی، ارزشی و حکمی خودمان را با هنر منتقل کنیم که اثرش چندبرابر است.
کد خبر : 914326

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در حاشیه بازدید اثر هنر زیبای استاد ابوالقاسمی در دانشگاه استاد فرشچیان اظهار کرد: این اثر، هنر مینیاتوری است که جریان حق و باطل را از ظهر عاشورا، به تصویر کشیده و با حوادث دوران معاصر و جنایتی که رژیم صهیونیستی با مردم غزه کرد به تصویر کشیده است.

وی ادامه داد: در این اثر همچنین استقلال جمهوری اسلامی ایران و امکاناتی با محور حق و حقانیت در مقابل این ظلم رژیم صهیونیستی قرار گرفته نمایان است و اوج معراج مسجد قدس نیز به خوبی نشان داده شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: سیر قوس نزول و قوس صعود را می‌توان در هنر مینیاتوری استاد ابوالقاسمی انجام داده و در روزگاری به سر می‌بریم که مردم مظلوم رفح زیرچادر حق حیات ندارد و با مشکلات اقتصادی و غذایی نمی‌توانند زندگی کنند.

وی عنوان کرد: این اثر هنری غلبه حق علیه باطل را نشان داده است. امیدوارم هنرمندان دلسوز و انقلابی ما این نوع عرصه‌های هنر را معرفی کنند چراکه زبان هنر بین‌المللی است، می‌توانیم پیام دینی، ارزشی و حکمی خودمان را با هنر منتقل کنیم که اثرش چند برابر است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: از یارزاده در دانشگاه فرشچیان تشکر می‌کنم، با همت استاد فرشچیان این دانشگاه، در دانشگاه آزاد با روش استاد شاگردی ایجاد شده است، استادان هنرمند کشور در این دانشگاه شاگردانی تربیت می‌کنند، روش استاد شاگردی در شورا تصویب شد به وزارت علوم و شورای گسترش ابلاغ شد. ان‌شالله این روش گسترش پیدا کند. محوریت برگزاری این روش هم دانشگاه استاد فرشچیان است.

ابوالقاسمی، استاد هنر در این نشست بیان کرد: هنر، بیان زیبای طبیعت است که در ترنم احساس پاک و نگاه صادق انسان تجلی پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: مینیاتور در کشور ما سابقه چند صدساله دارد و به خاطر همین است فرآیند هدفمند آفرینش هنر در زمینه هنر‌های سنتی ما شکل می‌گیرد از استاد خسروپناه که باعث ایجاد این حرکت فرهنگ و هنری در انقلاب فرهنگی شده است، قدردانی می‌کنم. این رویکرد سبب شد که با زبان هنر، تصویر اسلام را به همه کشور‌ها بیان کنم.

یارزاده، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استاد فرشچیان گفت: شاهد اثر وعده صادق هستیم که استاد ابوالقاسمی به تصویر کشیده است، مظلومیتی که درباره مردم غزه اتفاق افتاده بی‌سابقه بوده و هر یک از هنرمندان آن را در آثار خودشان نشان می‌دهند استاد ابوالقاسمی این تصویر را از ظهر عاشورا شروع کرده‌اند و تا مظلومیت غزه به نمایش گذاشته شده است.

وی ادامه داد: هدف دانشگاه فرشچیان تربیت هنرمندان متعهد است. ابوالقاسمی در قالب نظام استاد شاگردی و برای تربیت هنرمندان متعهد این اثر را خلق کرده‌اند. هنرمندان با هنرشان باید تصویر کشیدن وحدانیت را مدنظر داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته