دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اشباع بازار نهاده‌های دامی؛ قیمت کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود

اشباع بازار نهاده‌های دامی؛ قیمت کمتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود
معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که بازار نهاده‌های دامی اشباع است گفت: نهاده‌های دامی با قمیتی پایین‌تر از قیمت مصوب و به شکل مدت‌دار به تولیدکنندگان عرضه می‌شود.
کد خبر : 914299

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، احمد خانی نوذری در جلسه کارگروه اقتصادی دولت که به ریاست سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: ذخایر راهبردی و موجودی کالا‌های کشور در بالاترین سطح طی سال‌های اخیر قرار دارد.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بازار نهاده‌های دامی اشباع و از بالاترین سطح ذخایر راهبردی و موجودی کالا در کشور و نهاده‌های دامی موجود در بنادر و لنگرگاه‌ها در طی سال‌های اخیر خبر داد و اظهارداشت: علاوه بر کالا‌هایی که در مسیر ورود به کشور هستند، نهاده‌های دامی موجود در کشور نیز در سطحی است که نیاز مصرف بیش از ۶ ماه کشور را تامین می‌کند.

وی با بیان این که بازار نهاده‌های دامی بسیار اشباع است و قیمت‌های معاملاتی پایین‌تر از قیمت مصوب و به صورت مدت‌دار در اختیار تولیدکنندگان محصولات پروتئینی قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در حال حاضر شرایط برای تولیدکنندگان در بهترین وضعیت سال‌های اخیر قرار دارد.

خانی نوذری با مطلوب توصیف کردن وضع ذخایر راهبردی کالا‌های اساسی از جمله شکر، روغن، برنج و گندم، گفت: با توجه به موجودی و ذخایر کالا‌های اساسی، اقدامات لازم برای تامین پایدار و باثبات نیاز بازار در ماه‌های آینده انجام شده و علاوه بر وضعیت مطلوب تولید در داخل که بخش قابل توجهی از نیاز‌ها را تامین می‌کند، پیش‌بینی‌های لازم در خصوص جلوگیری از بروز کسری در بازار صورت گرفته و جریان واردات با حجم مکفی در حال انجام است.

معاون توسعه بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در ماه‌های اخیر کمترین زمان ماندگاری کشتی‌های حامل کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در بنادر را نسبت به سال‌های گذشته داریم و بخش اعظم کشتی‌های ورودی بلافاصله پهلو دهی شده و تخلیه کالا با جریان منظم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته