دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1403 - 16:00

دانشگاه‌ها با روشنگری راه شهدا، الهام‌بخش فرهنگ ایثار باشند

دانشگاه‌ها با روشنگری راه شهدا، الهام‌بخش فرهنگ ایثار باشند
 امام جمعه میانه گفت:‌ دانشگاه‌ها با روشنگری راه شهدا، الهام‌بخش فرهنگ و روحیه ازخودگذشتگی و ایثار باشند.
کد خبر : 914278

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ حجت‌الاسلام سعید رشادی، امام جمعه میانه در مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت که در دانشگاه آزاد اسلامی میانه برگزار شد نام شهید را مقدس برشمرد و اظهار کرد: نام شهید در همه فرهنگ‌ها واژه مقدسی بوده و آن کسی که جان خود را در راه وطن، ملت، آیین و اعتقادات قلبی خود فدا می‌کند؛ آن فرد دارای ارزش بسیار والایی است.

وی بیان کرد: باید در آیین و اعتقادات خود راسخ بوده و آنها را مقدس بشماریم؛ زیرا هر ملتی در جهان، تلاش می‌کند تا به ملیت، هویت و وطن خود ارزش ببخشد. همه وظیفه داریم در راستای اعتلا و پیشرفت کشور تلاش کنیم. ملت ایران با اینکه متشکل از اقوام مختلف است؛ اما همه ما یک ملت با یک هدف هستیم و نباید اجازه بدهیم به آیین و اعتقادات ما خللی وارد شود.

 امام جمعه میانه تأکید کرد: مسئولیت دانشگاه‌ها این است که راهی که شهدا برای ما ترسیم کرده‌اند، آن را ادامه دهند و با روشنگری راه آنها، الهام‌بخش فرهنگ و روحیه ازخودگذشتگی و ایثار باشند.

رشادی شهدا را والاترین نماد ایثار و شجاعت خواند و عنوان کرد: برگزاری این‌گونه مراسم به ما می‌گوید که آنچه امروز برای ما مهم است، ادامه و حرکت در راه شهداست و در عرصه علم و جهاد علمی نیز در خط مقدم باشیم.

وی گفت:‌ شهدا مظهر عزت و اقتدار یک ملت و هر کشوری هستند. زیرا این شهدا بودند که به ما قدرت دادند تا کشوری مقتدر داشته باشیم و در مقابل دشمنان نظام بایستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته