دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1403 - 14:20
۱۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده به بهره‌برداری رسید

بازدید مخبر از عملیات اجرایی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران

بازدید مخبر از عملیات اجرایی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در تهران
سرپرست ریاست جمهوری از عملیات اجرایی ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران بازدید کرد و با حضور وی بهره‌برداری از ۱۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت فرسوده آغاز شد.
کد خبر : 914250

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری پیش از ظهر امروز چهارشنبه با حضور در محله تهرانسر از عملیات اجرایی ساخت بخشی از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهر تهران بازدید کرد و با حضور وی بهره‌برداری از ۱۵ هزار واحد مسکونی نوسازی شده در بافت فرسوده نیز آغاز شد.

۱۵ هزار واحد مسکن نوسازی شده در بافت فرسوده شهر تهران، بعد از اعمال مشوق‌ها و صدور پروانه به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند.

همچنین ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن توسط وزارت راه و شهرسازی و با مشارکت شهرداری تهران، بنیاد مستضعفان و بخش خصوصی در قالب حدود ۹۰ پروژه عمرانی، عمدتاً در مناطق جنوبی شهر و بافت فرسوده و به صورت استطاعت‌پذیر اجرایی می‌شود.

پروژه ۱۲ هزار و ۷۲۰ واحدی محله الگو مسکن تهرانسر در منطقه ۲۱، پروژه ۲ هزار و ۷۰۰ واحدی محله الگو مسکن معوض اسلام‌آباد در منطقه ۲، پروژه ۳ هزار و ۵۱۵ واحد مسکونی و ۵۰۰ واحد خوابگاهی دانشگاه مدرس در منطقه ۲۲، پروژه ۱۳ واحدی تجمیعی مسکن مشارکت مردمی در منطقه ۱۵، پروژه ۱۹۳۲ واحدی محله الگو باغ بهشت اکباتان در منطقه ۱۹، پروژه ۸ هزار واحدی کارکنان سازمان آتش‌نشانی در منطقه ۲۱، پروژه ۶ هزار و ۹۹۶ واحدی محله الگو کمیل در منطقه ۲۲، پروژه ۱۲۰۰ واحدی مسکن اراضی جنوب هتل بستان در منطقه ۲۲، پروژه ۱۵۰۰ واحدی مسکن خرگوش‌دره منطقه ۲۱، پروژه ۴ هزار واحدی پیکان شهر در منطقه ۲۲ و پروژه ۲ هزار و ۷۰۰ واحد چیت‌سازی- بافکار در منطقه ۱۶ بخشی از ۲۰۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شهر تهران هستند.

به گزارش آنا، بر اساس برنامه‌ریزی‌های قبلی قرار بود شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در این مراسم حضور یابد که در پی ضایعه شهادت ایشان، این مراسم با حضور مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد.

تعداد واحد‌های پیش‌بینی شده در این پروژه ۱۵۰ هزار واحد بود که با تاکید رئیس جمهور شهید به ۲۰۰ هزار افزایش یافته بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته