دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1403 - 13:04

رئیس‌جمهور کوبا: حمله اسرائیل به رفح «جنایتی بزرگ علیه بشریت» است

رئیس‌جمهور کوبا: حمله اسرائیل به رفح «جنایتی بزرگ علیه بشریت» است
رئیس‌جمهور کوبا در توئیتی ضمن محکومیت شدید رژیم صهیونیستی به دلیل بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح، خواستار اقدام جهانی برای توقف حملات اسرائیل شد.
کد خبر : 914221

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «میگل دیاز کانل» در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح در توئیتی نوشت: «ارتش اشغالگر اسرائیل در حمله به اردوگاه آوارگان در شهر رفح در جنوب نوار غزه، مردم فلسطین را زنده زنده سوزاند».

وی در این پست خطاب به کشورهای جهان، خواستار توقف کشتار مداوم غیرنظامیان در نوار غزه شد. وی همچنین این حمله را «یک جنایت بزرگ علیه بشریت» توصیف کرد.

کانل در این پست افزود: چند نفر باید بمیرند تا [این] نسل کشی متوقف شود؟ وی سپس ضمن محکومیت اسرائیل، خواستار تقویت همبستگی با فلسطین شد.

برونو رودریگز وزیر امورخارجه کوبا نیز حمله اسرائیل به اردوگاه آوارگان فلسطینی در رفح را محکوم کرد.

وی در این خصوص گفت: «ما این حمله را که نقض قوانین بشردوستانه بین المللی است، محکوم می‌کنیم. این قتل عام وحشیانه صدها پناهنده یکی از بزرگترین شواهدی است که اسرائیل علیه مردم فلسطین مرتکب شده است.»

در بمباران اردوگاه آوارگان فلسطینی که یکشنبه شب از سوی رژیم صهیونیستی در منطقه تل‌السلطان شمال غربی شهر رفح انجام گرفت، ۴۵ غیرنظامی فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک بودند، کشته و ده ها تن زخمی شدند. این در حالی است که منطقه یاد شده از سوی رژیم اسرائیل به عنوان جایی امن برای فلسطینیان نام برده شده بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته