دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1403 - 11:43
در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

دهقان: شهید رئیسی تأکید داشت به‌خاطر اختلاف‌نظر هیچ‌کاری نباید متوقف شود

دهقان: شهید رئیسی تأکید داشت به‌خاطر اختلاف‌نظر هیچ‌کاری نباید متوقف شود
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: شهید رئیسی تأکید داشت به‌خاطر اختلاف‌نظر هیچ‌کاری نباید متوقف شود.
کد خبر : 914180

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محمد دهقان، معاون حقوقی رئیس جمهور امروز (چهارشنبه) در حاشیه اولین حیاط دولت بعد از شهادت رئیس جمهور با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهید رئیسی تاکید داشت به‌خاطر اختلاف‌نظر هیچ کاری نباید متوقف شود و اختلاف‌نظر‌ها را نباید در کاری که مربوط به مردم می‌شود دخیل کرد.

وی تأکید کرد: برنامه‌ای برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارم.

دهقان با اشاره به شاخص‌های اخلاقی، اعتقادی، پرکاری و پرتلاشی و تحمل رئیس جمهور، اظهار داشت: تأکید ایشان به همه مسئولین کار کردن بود و این‌که هیچ چیزی را موکول به چیز دیگر نکنند. ایشان (به اعضاء هیأت دولت) می‌گفت هر حرفی دارید همین جا که در دولت نشستیم، با هم بزنید. هیچ کاری نباید به خاطر اختلاف نظر‌ها متوقف شود، دولت مجموعه‌ای منسجم است و هیچ کاری نباید به خاطر اختلافات کارشناسی روی زمین بماند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این فضا در دولت بعد از شهادت رئیس جمهور هم وجود دارد، تصریح کرد: بعد از رئیس جمهور شهید با توجه به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر اینکه نباید در هیچ کاری خلل ایجاد شود، همه کار‌ها به صورت طبیعی دنبال می‌شود و اراده دولت بر این است که تا پایان عمر دولت سیزدهم وظیفه‌اش را انجام دهد. اقای مخبر هم با جدیت کارش را انجام می‌دهد بنای همه اجزای دولت این است که هیچ کاری روی زمین نماند و در چند روز آینده که رئیس جمهور جدید باید با مشارکت مردم انتخاب شود وظیفه ما این است که کار‌های نیمه‌تمام و باقی‌مانده دولت را پیگیری و تمام کنیم.

دهقان افزود: البته ماهیت بعضی از کار‌ها طبیعتا نیمه‌کاره بودن است، مثل دعاوی‌ای که در دنیا داریم. این دست ما نیست که در مورد دعاوی که در دنیا داریم حکم صادر کنیم، طبیعتا باید جلسه تشکیل شود و محاکم بین‌المللی نظر بدهند؛ بخشی از آن در این دولت انجام شده، بخشی از آن هم به دولت بعد کشیده می‌شود، اما در مورد کار‌هایی که می‌توان در این دولت انجام داد، اراده مسئولین دولت این است که در همین دولت انجام شود و کاری روی زمین نماند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در مورد برگزاری انتخابات ابراز داشت: خوشبختانه همه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات فراهم شده، بعد از حادثه از همان ابتدا جلساتی بین شورای نگهبان و وزارت کشور برگزار شده و بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی جلساتی هم بین سران قوا برای برگزاری انتخابات تشکیل شده است که در این جلسات از قائم مقام شورای نگهبان، نماینده‌ای از وزارت کشور، رئیس سازمان صدا و سیما دعوت شده و هماهنگی مجری و ناظر یعنی وزارت کشور و شورای نگهبان انجام شده است.

وی تأکید کرد: شورای سران قانون‌گذاری ندارد، همین قانونی که داریم به ما اجازه داده ظرف ۵۰ روز بتوانیم رئیس جمهور جدید را انتخاب کنیم؛ بنابراین نیاز به هیچ مصوبه‌ای نداریم. قوانین کاملا شفاف است همه زمینه‌ها از قبل فراهم بود؛ و هماهنگی‌های اجرایی و نظارتی بین شورای نگهبان و وزارت کشور تأمین و تضمین شده و گزارش آن به شورای سران ارائه شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته