دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

واکنش رئیس سازمان صدا و سیما به اخراج گروه رسانه‌ای ایران از عربستان

واکنش رئیس سازمان صدا و سیما به اخراج گروه رسانه‌ای ایران از عربستان
رئیس رسانه ملی درخصوص اخراج گروه رسانه‌ای ایران از عربستان گفت: از علت بازداشت این عزیزان بی‌اطلاعیم اما مراحل قانونی پیگیری این موضوع انجام خواهد شد.
کد خبر : 914140

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما درخصوص اخراج گروه رسانه‌ای ایرانی از عربستان گفت: از علت بازداشت این عزیزان و بازگرداندن آنها به کشور بی‌اطلاع هستیم. مراحل قانونی پیگیری این موضوع انجام خواهد شد.

وی در رابطه با جزئیات این حادثه گفت: این همکاران در قالب گروه رسانه‌ای بعثه اعزام شده بودند و در حال انجام وظیفه معمولی و عادی بودند که بازداشت شدند و به بازداشتگاه منتقل شدند.این گروه در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی بودند. ما هم از جزئیات این اتفاق بی اطلاع هستیم. ولی از همه مراجع رسمی کشور وزارت امور خارجه، نمایندگی ولی فقیه در حج و زیارت، سازمان حج و زیارت، سفیر کشورمان در عربستان و تمام این مسئولینی که در طول یک هفته گذشته این اتفاق را پیگیری کردند تشکر می‌کنم.

رئیس رسانه ملی ادامه داد: مراحل قانونی این موضوع انجام خواهد شد و ما این اتفاق را پیگیری می‌کنیم. اما به این تیم به دلیل وظیفه شناسی و انجام تکلیف حرفه‌ای که به عهده شان بود وبصیرتی که داشتند و به خاطر توفیقی که خداوند قسمت شان کرد برای زیارت قبر پیامبر اسلام و ائمه بقیع خسته نباشید می‌گویم و از یکایک آنها تشکر می‌کنم.

شب گذشته دولت عربستان ۶ نفر از اعضای گروه رسانه‌ای بعثه ایران در مدینه منوره را از عربستان اخراج کرد. این گروه رسانه‌ای شامل ۶ خبرنگار و مستندساز، سه‌شنبه هفته پیش در حال ضبط تلاوت قرآن کریم در مسجدالنبی دستگیر و پس از چند ساعت بازجویی و بدون اعلام دلیل به بازداشتگاه پلیس مرکزی مدینه منتقل شدند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته