دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در همایش سراسری استادان درس اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی(ره)؛

جهان‌بین: وصایای امام راحل به مباحث درسی وارد می‌شود/ علم‌الهدی: سیره مدیریتی رئیس جمهور موضوع پایان‌نامه و پژوهش شود

جهان‌بین: وصایای امام راحل به مباحث درسی وارد می‌شود  علم‌الهدی: سیره مدیریتی رئیس جمهور موضوع پایان‌نامه و پژوهش شود
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انقلاب امام خمینی(ره) یک انقلاب تمدنی است، باید بتوانیم وصایای امام(ره) را برای آموزش به دانشجویان وارد مباحث درسی کنیم.
کد خبر : 914134

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، همایش سراسری استادان درس اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی(ره) و تجدید میثاق با امام راحل و گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور شهید و همراهان صبح امروز (چهارشنبه، ۹ خرداد ۱۴۰۳) با حضور محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از استادان در واحد یادگار امام دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

فرزاد جهان‌بین معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در این برنامه اظهار کرد: برنامه امروزسه هدف اصلی دارد که اولین آن تجدید میثاق با وصایای امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری است و رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه سه اصل حفظ کیان دانشگاهی، گسترش فضای انقلابی و ارتقای علمی را انتظار داند که باید بر اساس آن اقدام کنیم.

وی افزود: استادان درس اندیشه‌ها و وصایای امام خمینی(ره) و تجلیل از مفاخر و اندیشمندان حوزه انقلاب اسلامی موضوع دیگر برنامه امروز است که دکتر طهرانچی به آن توجه داشته‌اند، باید بتوانیم وصایای امام(ره) را وارد مباحث درسی کنیم و آن را به دانشجویان آموزش دهیم.

جهان بین تصریح کرد: انقلاب امام خمینی(ره) یک انقلاب تمدنی است و بی‌تردید می‌توان جهان را به دو قسمت قبل و پس از انقلاب اسلامی تقسیم کرد و یاد و خاطره امام راحل را گرامی داشت.

وی گفت: شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه حادثه دردناک است، اما قطعا با اشارات مقام معظم رهبری آثار و برکاتی برای انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی ایران دارد‌.

دولت آقای رئیسی، الگوی مسیرساز است

در ادامه، مصطفی ملکوتیان استاد دانشگاه تهران با عرض تسلیت برای شهادت رئیس جمهور و هیئت همراه اظهار کرد: دولت آقای رئیسی را دولت الگو، مسیر ساز و خستگی ناپذیر می‌دانم، باید به گونه‌ای عمل کنیم تا دولت رئیس جمهور شهید به عنوان الگوی آرمانی نهادینه شود و ادامه پیدا کند.

وی گفت: دولت رئیس جمهور شهید یک دولت کارآمد و آشنانگر با ۳ قوه مدیریتی است. ایشان مشکلات هر منطقه را از نزدیک شناسایی و اولویت‌بندی و سفرهای استانی را با جدیت پیگیری می‌کرد.

ملکوتیان با بیان اینکه دولت آیت الله شهید ابراهیم رئیسی دارای دیپلماسی سیاسی و اقتصادی است؛ تاکید کرد: دولت رئیسی بازگوکننده راه و اجرای موفقیت‌آمیز مسیر آینده است، همچنین به دیپلماسی مقاومت توجه ویژه‌ای داشته است.

وی اضافه کرد: رشد اقتصادی در دولت شهید آیت الله ابراهیم رئیسی ۶ درصد بود، این آمار در بیشتر کشورهای اروپایی منفی یا حداکثر ۲ درصد است.

سیره مدیریتی رئیس جمهور شهید، عنوان پژوهش شود

در ادامه، حجت الاسلام والمسلین سیدحامد علم الهدی رئیس گروه تخصصی دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: سیره مدیریتی رئیس جمهور شهید می‌تواند موضوع پایان‌نامه و پژوهش باشد.

وی افزود: طی ۴۰ سالی که در کنار رئیس جمهور شهید بوده‌ام هیچ گناهی از ایشان سر نزد، از غیبت دوری می‌کرد و در حین شوخ طبعی مراقب بود صحبتی ایجاد نشود تا به غیبت منجر شود و به احکام شریعت بسیار مقید بود و به اصول پای بند بود و به آن عمل می‌کرد.

رئیس گروه تخصصی دفتر تقریب مذاهب دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: شهید آیت الله رئیسی به هیچ عنوان در انتصاب و انتخاب افراد اهل جناح نبود.

وی اضافه کرد: شهید رئیسی شنونده نقطه نظرات افراد مخالف یا مقابل خود بود و ثابت کرد که حتی می‌توان در روزهای تعطیل پای کار بود که فعالیت‌های اجرایی و عملی آن را ملت ایران شاهد هستند.

به گزارش آنا، در پایان با حضور استادان و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از نجف لکزایی و عزت شاهی به عنوان مفاخر و اندیشمندان حوزه انقلاب اسلامی با اهدای تندیس عصر انقلاب اسلامی تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته