دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1403 - 15:20

فرمانده نزاجا: جنگ‌افزارهای ارتش دورزن‌، نقطه‌زن و هوشمند می‌شوند

فرمانده نزاجا: جنگ‌افزارهای ارتش دورزن‌، نقطه‌زن و هوشمند می‌شوند
امیر سرتیپ حیدری گفت: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: تمامی ادوات و جنگ‌افزارهای نزاجا به توان دورزنی، نقطه‌زنی، هوشمندسازی و شبکه‌ای مجهز می‌شوند.
کد خبر : 914020

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، در بازدید از تیپ ۳۸۸ مکانیزه هجومی شهرستان ایرانشهر اظهار داشت: این شهرستان یادآور نام و یاد پربرکت فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) و قدم‌گاه معظم‌له در دوران تبعید ایشان در زمان قبل از وقوع انقلاب شکوهمند اسلامی است و مردم ایران اسلامی به ایرانشهر و مردمان شریف آن، عشق و علاقه‌ی ویژه‌ای دارند.

امیر سرتیپ حیدری با اشاره به استقرار یگان‌های نیروی زمینی ارتش در منطقه جنوب شرق کشور، به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان، گفت: طی سالیان اخیر و با ابلاغ تدابیر فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، اجرای دستورات و پیگیری مستمر فرامین سلسله‌مراتب، یگان‌های رزمی مستقر در استان سیستان و بلوچستان، شتاب فزاینده‌ای در روند پاسخ‌گویی، قدرتمندی و توان آفندی و پدافندی از خود نشان داده‌اند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: تیپ ۳۸۸ مکانیزه هجومی ایرانشهر، از جمله تیپ‌های قدرتمند و برجسته نیروی زمینی ارتش است که از توان رزمی و آمادگی هجومی فوق‌العاده‌ای بهره‌مند است و همین امر تیپ مذکور را در دفاع از مرز‌های شرقی ایران اسلامی، موفق و کارآمد کرده است.

وی با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش ارتباطات جدی و مؤثری را با نهاد‌های علمی و آکادمیک کشور برقرار کرده است، افزود: تیپ ۳۸۸ مکانیزه هجومی ایرانشهر، ضمن برقراری ارتباطات مستمر و کارآمد با نهاد‌های علمی و دانشگاهی شهرستان ایرانشهر، توانسته است در بُعد فناوری‌ها و دستاورد‌های تکنولوژیک نیز پیشرفت چشم‌گیری را به دست بیاورد.

امیر حیدری استفاده از فناوری‌های به‌روز را امری ضروری و اجتناب‌ناپذیر در آینده نیروی زمینی ارتش قلمداد کرد و گفت: این نیرو در تلاش است که با تولید، طراحی، بومی‌سازی و به‌کارگیری تجهیزات و تسلیحاتی که در لبه فناوری‌های مدرن و روزآمد جهانی قرار دارند، به توان دورزنی، نقطه‌زنی، هوشمندسازی و شبکه‌ای شدن تمامی ادوات و جنگ‌افزار‌های خود اضافه کند تا همچنان به هرگونه تهدید و تعدی احتمالی به مرز‌های کشور، به کوتاه‌ترین، مؤثر‌ترین و مناسب‌ترین شیوه، پاسخی قاطع و پشیمان‌کننده دهد.

فرمانده نزاجا ضمن اظهار رضایت از یگان‌های مستقر در نوار مرزی کشور، خاطرنشان کرد: بحمدالله در نیروی زمینی ارتش، شاهد بروز و ظهور اقدامات و آثار بابرکتی در زمینه آمادگی تیپ‌ها و یگان‌های رزمی نظیر تیپ ۳۸۸ مکانیزه هجومی ایرانشهر هستیم که این قبیل امور در ارتقای توان رزم و بهبود وضعیت نظارت و پایش مرز‌های کشور، مثمر ثمر هستند.

در این بازدید، امیر سرتیپ حیدری ضمن دیدار چهره به چهره با فرماندهان، مسئولان، کارکنان پایور و وظیفه‌ی تیپ مذکور، با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا نیز دیدار و از صبر، رشادت و مجاهدت آنان تقدیر و قدردانی کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته