دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1403 - 13:08

برگزاری نخستین رویداد شبیه‌سازی دادگاه در دانشگاه آزاد چالوس

برگزاری نخستین رویداد شبیه‌سازی دادگاه در دانشگاه آزاد چالوس
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس از برگزاری نخستین رویداد «شبیه‌سازی دادگاه» با حضور رئیس دادگستری تنکابن در این واحد دانشگاهی خبر داد.
کد خبر : 913971

علی چیتگر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا از برگزاری نخستین رویداد «شبیه‌سازی دادگاه» در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار حکرد: با توجه به تأکید دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر لزوم توجه به آموزش‌های مهارتی و ایجاد محیط‌های پایه و عرصه برای کار بینی و کارورزی دانشجویان، واحد چالوس اقدام به برگزاری نخستین رویداد دادگاه شبیه‌سازی‌شده (Mootcourt) کرد.

وی با اشاره به حضور رئیس دادگستری تنکابن در این رویداد عنوان کرد: نکته مهم این دادگاه شبیه‌سازی‌شده، حضور علی ادبی فیروزجائی رئیس دادگستری تنکابن به‌عنوان قاضی و دو وکیل دادگستری در جایگاه وکلای خواهان و خوانده و شکل رسیدگی به پرونده مربوط به اثبات مالکیت بود. در این رویداد موضوع اثبات مالکیت از سوی وکیل خواهان مطرح  وکیل طرف مقابل نیز لایحه و دفاعیات خود را ارائه کرد و در پایان رویداد نیز حکم قضایی توسط قاضی صادر شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با اشاره به استقبال دانشجویان این واحد دانشگاهی از رویداد دادگاه‌های موت کورت، گفت: بیش از ۲۰۰ دانشجوی رشته حقوق در این رویداد حضور یافتند و از این طریق با فرآیند برگزاری دادگاه آشنا شدند. با توجه به ظرفیت و موقعیت واحد چالوس قرار است در ادامه برگزاری رویداد‌های شبیه‌سازی دادگاه‌ها، موت کورت حقوق بین‌الملل با موضوع حقوق دریای خزر در این واحد دانشگاهی برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته