دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در راه مسابقات جهانی ژئووال

دانشجویان واحد علوم و تحقیقات در راه مسابقات جهانی ژئووال
تیم دانشجویی ژئووال واحد علوم و تحقیقات در هفتمین دوره از مسابقات ملی دیوار خاک مسلح برای اولین بار موفق به کسب رتبه اول و قهرمانی در این دوره از مسابقات شد.
کد خبر : 913876

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هفتمین دوره از مسابقات ملی دیوار خاک مسلح با همکاری انجمن ژئوتکنیک ایران و به میزبانی دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد و تیم دانشجویی ژئووال واحد علوم و تحقیقات، برای اولین بار موفق به کسب رتبه اول و قهرمانی در این دوره از مسابقات شد.

در این مسابقات هر تیم با ساخت یک جعبه چوبی با ابعاد مشخص، آن را با خاک ماسه‌ای خاکریزی کرده و با نوارهای کاغذی مسلح می‌کند. ارزیابی طراحی و ساخت دیوار خاک مسلح هر تیم، بر اساس معیار تغییر شکل، میزان نشت خاک و ظرفیت تحمل بار قائم، بار افقی و بار دینامیکی است. در این مسابقات، تیم‌ها با استفاده از حداقل مقدار نوارهای کاغذی مسلّح کننده برای تحمل خاک محصور شده در جعبه و نیز بارهایِ سربارِ قائم و افقیِ در نظر گرفته‌شده، دیوار خاک مسلّح پایداری را طراحی و اجرا می‌کنند؛ همچنین فرآیندهای تحلیل و طراحی خود را به شیوه‌ای مؤثر ارائه می‌دهند.

براساس این گزارش، تیم واحد علوم و تحقیقات متشکل از محراب ابرقوئی کهکی، سیدپوریا بنی طبا، سید امیرمتین حسینی و محمد بهادرخانی، به سرپرستی دکتر یاسمن دهقان بنادکی، در کنار قهرمانی هفتمین دوره این مسابقات، پس از تلاشی یکساله، موفق به کسب سهمیه مسابقات جهانی ژئووال شد.

در این دوره از مسابقات ۴۶ تیم از دانشگاه های سراسر ایران شرکت کردند و در نهایت ۳۲ تیم موفق به راهیابی به مرحله نهایی مسابقات شدند.

همچنین تیم واحد علوم و تحقیقات موفق به کسب میزبانی هشتمین دوره از این مسابقات شد و پرچم مسابقات به دکتر یاسمن دهقان بنادکی سرپرست تیم دانشجویی ژئووال واحد علوم و تحقیقات، اهدا شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته