دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دولت سیزدهم محقق شد؛

افزایش ۲۰ درصدی جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش

افزایش ۲۰ درصدی جذب نیروی انسانی در آموزش و پرورش
سخنگوی آموزش و پرورش گفت: در بحث عدالت آموزشی، بیش از ۲۰ درصد از نیرو‌های موجود وزارت آموزش در زمان تصدی ریاست جمهوری آیت الله رئیسی جذب شدند و این عدد بسیار قابل توجهی است.
کد خبر : 913869

علی فرهادی، سخنگوی آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه ملت ما ظرفیت بسیار بزرگی را از دست داد و ضایعه جبران ناپذیری است، گفت: در بحث عدالت آموزشی، بیش از ۲۰ درصد از نیرو‌های موجود وزارت آموزش در زمان تصدی ریاست جمهوری آیت الله رئیسی جذب شدند و این عدد بسیار قابل توجهی است، یعنی از هر پنج معلم، یک معلم در طول این ۳ سال استخدام شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: شاید این میزان از همت در تامین نیروی انسانی و در آموزش و پرورش در همه دولت‌ها بی نظیر بوده و در سال‌هایی که گذشت در فاصله پاییز ۱۴۰۰ تا کنون، بیشترین میزان بازنشستگی با توجه به زمان جذب در آموزش و پرورش در طول ۳۰ سال گذشته صورت گرفته است.

وی افزود: جبران این حجم از خروج نیرو‌های آموزش و پرورش می‌توانست مسئله ساز باشد، اما با حمایت کم نظیر رئیس جمهور شهیدمان از وزارت آموزش و پرورش و تامین نیروی انسانی شاهد آرامش در وزارت آموزش و پرورش هستیم. انشالله از سر احیای دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی و توجه ویژه ایشان به سند تحول به ویژه زیر نظام تامین نیروی انسانی و منابع، شاهد این خواهیم بود که در آموزش و پرورش در آینده مشکل نداشته باشیم.

فرهادی ادامه داد: برای رئیس جمهور، آموزش و پرورش از اولویت‌ها نبود بلکه بالاترین اولویت بود و این نگاه به آموزش و پرورش بخشی از نگاه بلند ایشان به پیشرفت کشور بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته