دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دانشگاه‌ها مطالبات مراکز درمانی را در ردیف خاص خودش هزینه کنند

دانشگاه‌ها مطالبات مراکز درمانی را در ردیف خاص خودش هزینه کنند
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: ما به جد پیگیر تأمین ارز و نقدینگی از سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها هستیم، اما وقتی پول از سوی سازمان هدفمندی به دانشگاه‌ها واریز می‌شود این پیگیری به عهده دانشگاه است تا در ردیف خاص خود هزینه شود.
کد خبر : 913830

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، سیدحیدر محمدی، با اشاره به اینکه بودجه حوزه سلامت محدود است، اظهار کرد: یکی از اشکالات وارد در حوزه تجهیزات پزشکی عدم ارسال اسناد توسط مراکز درمانی و دانشگاهی به بیمه و توسط بیمه به سازمان برنامه و بودجه است، در حالی که سازمان برنامه و بودجه عنوان می‌کند که مشکلی برای پرداخت بدهی‌ها در این حوزه ندارد، اما اسناد لازم با تأخیر ارسال می‌شود.

وی افزود: از طرفی نیز تعداد زیادی سند به بیمه‌ها ارائه شده و بیمه‌ها سند‌ها را برای سازمان هدفمندی فرستادند، اما این سازمان هنوز پولی به برخی از مراکز پرداخت نکرده است.

رئیس سازمان غذا و دارو از معاونت‌های غذا دارو سراسر کشور خواست که ارسال سند‌های حوزه تجهیزات و ملزومات مصرفی پزشکی را پیگیری کنند.

وی افزود: سازمان غذا و دارو نیز به جد پیگیر تأمین ارز و نقدینگی از سازمان برنامه و بودجه و سازمان هدفمندی یارانه‌ها است، اما وقتی پول از سوی سازمان هدفمندی به دانشگاه‌ها واریز می‌شود این پیگیری به عهده دانشگاه است تا در ردیف خاص خود هزینه شود.

به گفته محمدی، در سال گذشته در برخی موارد ۵۰ درصد از پرداختی‌ها به شرکت‌ها نرسیده و در جا‌های دیگر هزینه شده است، قطعاً اگر پرداختی صورت نگیرد شرکت‌ها با مشکلات زیادی در تأمین مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته