دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1403 - 17:05
باقری:

«رویداد صدرا» محل شناسایی استعدادها و سرمایه‌گذاری روی آنهاست

«رویداد صدرا» محل شناسایی استعدادها و سرمایه‌گذاری روی آنهاست
معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: «رویداد صدرا» محل شناسایی استعدادها و سرمایه‌گذاری روی آنان است.
کد خبر : 913800

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دومین «رویداد صدرا» در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن با حضور شرکت‌های مستقر در مرکز رشد واحد‌های فناور، اعضای هیئت‌رئیسه و جمعی از دانشجویان از امروز در ساختمان مرکز رشد دانشگاه کار خود را آغاز کرده و تا فردا ادامه خواهد داشت.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در آیین گشایش «رویداد صدرا» گفت: در سال‌های اخیر با توجه به رقابت شدید در بازار کار و نیاز بسیار صنایع، اصناف و مشاغل خدماتی به نیروی ماهر، اهمیت مهارت‌آموزی همراه با تحصیلات دانشگاهی بیش از پیش آشکار شده است.

نسرین باقری افزود: در راستای این موضوع طرح پویش در دانشگاه آزاد اسلامی با دستور دکتر طهرانچی اجرا شد که در این طرح، دانشجویان ترغیب می‌شوند حین تحصیل در مراکز صنعتی، تجاری، خدماتی و نظایر آن متناسب با تخصص و رشته تحصیلی مشغول به کار شوند، همچنین صنایع و اصناف تمایل می‌یابند از دانشجویان به‌عنوان نیرو‌های پاره‌وقت استفاده و با کارآموزی این دانشجویان، نیرو‌های مستعد را شناسایی و روی آنها سرمایه‌گذاری کنند.

«رویداد صدرا» محل شناسایی استعدادها و سرمایه‌گذاری روی آنهاست

وی تشریح کرد: دانشجویان در طول تحصیل می‌توانند در تعدادی از ترم‌های تحصیلی کارشناسی چهار ترم، کارشناسی ارشد سه ترم و دکتری دو ترم واحد رایگان طرح پویش اخذ کنند و در پایان این ترم‌ها گواهی مهارتی به این دانشجویان اعطا می‌شود که به‌عنوان سابقه کاری و همچنین گواهی مهارتی در رزومه آنان قرار خواهد گرفت.

معاون آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن افزود: قواعد طرح پویش مشابه کارآموزی است و با توجه به تفاهم‌نامه‌هایی که با سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار انجام پذیرفته، این دانشجویان شامل قوانین وزارت کار و بیمه تأمین اجتماعی نمی‌شوند و صنایع و اصناف از این نظر نگرانی نخواهند داشت. همچنین کارفرمایان در صورت رضایت از کار دانشجویان می‌توانند مبلغی را برای کمک هزینه شهریه دانشجو به دانشگاه پرداخت کنند.

باقری در ادامه توضیح داد: با هدف آشنایی بیشتر طرح پویش و همچنین ارتباط مناسب و رودرروی صنایع، شرکت‌ها و مشاغل مختلف با دانشجویان رویدادی که در حال حاضر در آن هستیم با عنوان رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه و راه‌اشتغال) در نظر گرفته شده و تلاش داریم دانشجویان با صنایع و اصناف مختلف آشنا و نیرو‌های مستعد، آینده‌دار و دارای انگیزه شناسایی و مشغول به همکاری شوند.

وی عنوان کرد: اهمیت مهارت‌آموزی از طریق شرکت در دوره‌های مهارتی مختلف و به‌کارگیری مهارت‌های آموخته شده در محیط واقعی کار از دیگر اهداف رویداد صدراست.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته