دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1403 - 16:33
فیروزآبادی تأکید کرد؛

لزوم تبیین بیشتر رشادت‌های شهدا و رزمندگان به نسل جوان

لزوم تبیین بیشتر رشادت‌های شهدا و رزمندگان به نسل جوان
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر، خواستار تبیین بیشتر رشادت‌های شهدا و رزمندگان به نسل جوان شد.
کد خبر : 913789

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله رئیسی و یاران ایشان و همچنین ترویج فرهنگ شهادت به همت معاونت فرهنگی - دانشجویی، بسیج اساتید، بسیج دانشجویی و بسیج کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر، یادواره شهدای خدمت با حضور مسئولان، دانشگاهیان و خانواده شهدا در این دانشگاه برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر در این نشست گفت: این دانشگاه با برگزاری سه دوره یادواره شهدا، تلاش خود را برای تبیین خاطرات، رشادت‌ها و زندگینامه رزمندگان و شهدا برای جوانان به‌خصوص دانشجویان به کار گرفته است.

آمنه فیروزآبادی با تبیین ویژگی‌ها و اقدامات شهید آیت‌الله رئیسی، خواستار تبیین بیشتر رشادت‌های شهدا و رزمندگان به نسل جوان شد.

امام جمعه بردسیر هم عنوان کرد: مقام و منزلت برخی انسان‌ها به حدی متعالی می‌شود که از آن به‌عنوان یک امت می‌توان نام برد.

حجت‌الاسلام علی اکبر کرمانی از امام خمینی(ره) به‌عنوان یک امت یاد کرد و افزود: امام راحل، شهید بهشتی را یک ملت برای یک امت نام بردند.

لزوم تبیین بیشتر رشادت‌های شهدا و رزمندگان به نسل جوان

امام جمعه بردسیر، مجاهدت‌های شهید آیت‌الله رئیسی را برشمرد و ادامه داد: تلاش، امیدآفرینی، اخلاص، سعه صدر، اخلاق‌مداری، ساده‌زیستی و مردم‌داری از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید رئیسی بود.

وی، امنیت امروز کشور را مرهون رشادت‌های شهدا، رزمندگان به‌خصوص شهید حاج قاسم سلیمانی دانست و افزود: مقام معظم رهبری، ۲۲ ویژگی بارز را در وصف آیت‌الله شهید رئیسی برشمرند.

امام جمعه بردسیر با تأکید بر اینکه حیات و ممات بسیاری از انسان‌ها موجب خیر و برکت است، افزود: شهید رئیسی با وجود اتهام‌ها و افترا‌های بی‌اساسی که برخی افراد به ایشان نسبت دادند، با سعه صدر پاسخ گفتند.

کرمانی، شهید رئیسی را شاگرد شهید بهشتی عنوان کرد و افزود: معنویت و فساد‌ستیزی از دیگر ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله رئیسی بود.

وی همچنین یاد و خاطره شهید امیر عبداللهیان، شهید آیت‌الله آل‌هاشم، شهید مالک رحمتی و شهدای خلبان را گرامی داشت و تأکید کرد: شهید رئیسی در دوران ریاست جمهوری خود و پیش از آن در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، استحکام نظام مقدس جمهوری اسلامی منشأ خدمات فراوانی بودند که باید این اقدامات تبیین شود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بردسیر هم با تسلیت شهادت شهدای خدمت، به بیان خاطراتی از رشادت‌های آن عزیزان پرداخت و گفت: شهید رئیسی خدمات فراوانی را به کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی کردند.

علی امیری به شرح خطبه ۳۳۳ نهج‌البلاغه پرداخت و تبیین کرد: در خطبه ۳۳۳ نهج‌البلاغه، حضرت علی علیه‌السلام به ویژگی‌های فرد مؤمن اشاره می‌کند که آیت‌الله شهید دکتر رئیسی تمامی این ویژگی‌ها را دربرداشتند.

لزوم تبیین بیشتر رشادت‌های شهدا و رزمندگان به نسل جوان

وی با بیان اینکه شهید جمهور، آیت‌الله رئیسی درمقابل بدخواهان و تهمت‌زنندگان و افترازنندگان با سعه صدر، سکوت پیشه کردند، افزود: به استناد خطبه ۳۳۳ نهج‌البلاغه، همت بلند، تلاش و پشتکار، صبوری، شکرگزاری و نرم رفتاری از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید رئیسی بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بردسیر با بیان اینکه در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو باید فردی اصلح و دنباله روی آن شهید والامقام را به عنوان رئیس جمهوری انتخاب کنیم، افزود: باید تلاش کنیم در انتخابات جاری، با تبعیت از ولایت مطلقه فقیه، فردی را انتخاب کنیم تا شرمنده خون شهدا نباشیم.

یکی از رزمندگان و یادگاران دوران دفاع مقدس هم با بیان خاطراتی از رشادت‌های شهدا و رزمندگان، شهادت آیت‌الله دکتر رئیسی و همراهان وی را تسلیت گفت و افزود: چه بسیار افرادی بودند که به شهید آیت‌الله رئیسی، تهمت و افترا زدند؛ اما مقام این شهید والامقام به حدی بود که امام رضا علیه‌السلام ایشان را در جوار خود طلبید.

علیرضا حجتی همچنین از شهید امیرعبداللهیان به‌عنوان عزت دیپلماسی ایران یاد کرد و افزود: به برکت خون شهدا، امنیت امروز کشور به حدی رسیده که آمریکایی‌ها با التماس از ایران تقاضای عدم حمله نظامی به رژیم صهیونیستی را دارد.

لزوم تبیین بیشتر رشادت‌های شهدا و رزمندگان به نسل جوان

این یادگار دفاع مقدس با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی و دیپلماسی قوی ایشان گفت: محمد جواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه، تحریم‌ها را بهانه‌ای برای فعالیت‌های کشور عنوان کرده بود؛ اما ما امروز به وی می‌گوییم دنیا در مقابل ما تحریم است.

حجتی با انتقاد از دیپلماسی ذلالت و سخنان محمدجواد ظریف، وزیر سابق امور خارجه مبنی بر اینکه آمریکا با یک دکمه می‌تواند سیستم دفاعی ما را مختل کند، افزود: آقای ظریف، این کلید کجاست؟ چگونه توانستیم پایگاه‌های آمریکا و رژیم اسرائیل را موشک‌باران کنیم.

این یادگار دفاع مقدس با بیان اینکه کشور‌های دنیا در غم از دست دادن رئیس جمهور مخلص و مردمی عزا گرفتند، گفت: فضای مجازی را باید بچه‌های انقلابی مدیریت کنند.

حجتی با تأکید بر مشارکت مردم در انتخابات پیش رو و انتخاب فردی اصلح گفت: در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، به جناح فساد رای ندهیم.

نوحه‌خوانی و مداحی و تکریم و تجلیل از خانواده شهید محسن دایی‌زاده، نخستین دانشجوی شهید دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر از دیگر برنامه‌های این یادواره بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته