دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 خرداد 1403 - 08:50
آنا گزارش می‌دهد

اهمیت مدیریت کسب و کار ورزشی نزد مدیران ارشد

اهمیت مدیریت کسب و کار ورزشی نزد مدیران ارشد
علم کسب و کار ورزشی برای مدیران ارشد حائز اهمیت شده و مورد توجه ورزشکاران و علاقه‌مندان به ایجاد کسب و کار قرار گرفته است.
کد خبر : 913775

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، امروزه ورزش به عنوان یکی از کسب و کارهای پیچیده و پرجاذبه در سطح دنیا مطرح است. مدیریت کارآمد و اثربخش کسب و کار ورزش در کلیه رشته‌های ورزشی در سطوح بین‌المللی، ملی و محلی موجب عملکرد بالا خواهد بود. این مدیریت بر اساس اصول کسب و کار در ورزش متمرکز است و مسائل مهمی همچون مهارت‌های مدیران، ارتباطات در سازمان، دوپینگ دارویی، گفت وگو و عقد قراردادها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

ورزش یکی از شاخه‌هایی است که در سراسر جهان از رشد اقتصادی خوبی برخوردار است و همه رده سنی برای سلامتی بدن از حرکات ورزشی استفاده می‌کنند. مدیریت کسب و کار ورزشی، حوزه‌ای شده که بسیار مورد توجه ورزشکاران و علاقه‌مندان به ایجاد کسب و کار در زمینه ورزشی، قرار گرفته است. این شاخه به مباحثی همچون، اصول و اهداف مدیریت، تحلیل رفتاری و مدیریت منابع انسانی، تاریخچه ورزش حرفه ای، مدیریت دوپینگ و سازماندهی حوادث ورزش، رابطه رهبری و مدیریت و مزایای ارزیابی کارکنان پرداخته است. 

تاکنون در مورد اهمیت نیروی انسانی و ضرورت توجه به این منبع مهم، تحقیقات زیادی ارائه شده است و امروزه سازمان یا مدیری نیست که به این مهم آگاهی نداشته باشد، به همین منظور از سه فرآیند برنامه‌ریزی نیروی انسانی یعنی جذب، نگهداری و بهسازی نیروی انسانی، مهم‌ترین آن را فرآیند نگهداری ذکر کرده‌اند و در صورتی که سازمانی در فرآیندهای جذب و بهسازی نیروی کارآمد موفق باشد ولی در نگهداری آن کوتاهی کند و بنا به دلایلی زمینه‌های افت نیروی انسانی موجودش را فراهم نماید، در نیل به اهداف سازمانی‌اش دچار شکست خواهد شد و به عبارتی حتی اگر عملیات کارمندیابی، انتخاب، انتصاب، آموزش و سایر اقدامات پرسنل به نحو بایسته انجام شود، ولی بدون توجه کافی به امر نگهداری باشد، نتایج حاصل از اعمال مدیریت چندان چشمگیر نخواهد بود.

حمایت سازمانی، حمایت یا کمکی است که کارکنان برای انجام موفقیت آمیز کار، به آن نیاز دارند. بعضی از عوامل کمکی عبارتند از: بودجه کافی، تجهیزات و تسهیلاتی که برای انجام دادن کار مناسب است، حمایت لازم از سایر واحدهای سازمانی، در دسترس قرار دادن محصول با کیفیت و سرانجام وجود ذخیره کافی نیروی انسانی تحقیقات نشان داده اند که وجود حمایت در سازمان ها منجر به رفتار شهروندی افراد و نهایتا باعث افزایش کارآیی و اثر بخشی آن سازمان می شود.

حمایت سازمانی ادراک شده، باورهای کلی کارمندان را درباره سازمان منعکس می‌سازد. این اعتقادها و باورها که عمدتا از تجربیات کاری ناشی می‌شود، برای کارمندان آشکار می‌کند که سازمان تا چه حد به کار و تلاش آنها اهمیت می‌دهد و برای کمک و مساعدت آنها ارزش قائل است، در ضمن به چه میزان مراقب سلامتی و بهزیستی آنها است.

اهمیت مدیریت کسب و کار ورزشی نزد مدیران ارشد

علیرضا عباسی

دکترای مدیریت کسب و کار یا (DBA) 

چهره علمی ورزشی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته