دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان حج و زیارت:

۱۰۰ درصد ویزای حج ایرانی‌ها صادر شد

۱۰۰ درصد ویزای حج ایرانی‌ها صادر شد
رئیس سازمان حج و زیارت گفت: ۱۰۰ درصد ویزای حج زائران ایرانی از سوی عربستان صادر شده است. امسال ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر از ایران در حج تمتع شرکت می‌کنند.
کد خبر : 913772

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا،رئیس سازمان حج و زیارت در جلسه ستاد مکه اظهار کرد: ۱۰۰درصد روادید سهمیه حج تخصیص‌یافته به ایران صادر شده است و هیچ مشکلی در این‌باره وجود ندارد.

به گفته سیدعباس حسینی، ۳۸ درصد پرواز‌های زائران ایرانی وارد عربستان شده‌اند که بیشتر پرواز‌ها به مقصد فرودگاه مدینه بوده و پرواز‌های فرودگاه جده نیز در حال انجام است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس سازمان حج و زیارت، شرایط موجود در بسیاری زمینه‌ها را به نسبت دوره‌های قبل «بهتر» ارزیابی کرد و افزود: وضعیت آشپزخانه‌ها، بهداشت محیط، کیفیت مواد اولیه و توجه به موضوع تغذیه به مراتب رشد یافته و ارتقاء پیدا کرده است.

او درباره اسکان زائران در حج نیز گفت: درباره اجاره هتل‌ها دست‌اندرکاران به خوبی اقدامات لازم را انجام داده‌اند و نسبت به سال گذشته روند مناسب‌تری را شاهد هستیم، که البته برای ارتقاء خدمات از کف گروه قیمتی، یک گروه را حذف کرده‌ایم.

رییس سازمان حج و زیارت اقدامات انجام شده در حوزه حمل و نقل را شایسته دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی امسال، انتقال زائران ایرانی با قطار به مکه است، که روند مناسبی را شاهدیم. این اقدام در سلامت و امنیت زائران کشورمان تأثیر بسزایی دارد.

حسینی همچنین گفت: سطح خدمات در چادر‌های عرفات رشد داشته و با تلاش‌های صورت‌گرفته چادر‌های زائران به سیستم خنک‌کنندگی مطلوب مجهز خواهد شد، که در رفاه و آسایش زائران تأثیر بسزایی دارد.

طبق تقویم عربستان، مناسک حج تمتع از ۲۵ خردادماه آغاز خواهد شد. پیش‌بینی شده است در این مناسک بیش از دو و نیم میلیون نفر شرکت کنند. از ایران ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر حضور دارند که بنا بر اعلام سازمان حج و زیارت بیش از ۸۵ هزار نفر آنها زائر هستند و باقی عوامل خدماتی و ستادی حج محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته