دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1403 - 12:13

آماده‌باش ۶۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران حرم امام خمینی (ره)

آماده‌باش ۶۲۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران حرم امام خمینی (ره)
معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی از تأمین ۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس و استفاده حداکثری از ظرفیت راه‌آهن برای جابه‌جایی زائران در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد.
کد خبر : 913702

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، سید کمال هادیانفر درباره تمهیدات این وزارتخانه برای مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) گفت: علاوه بر وظایف عمومی که به دستگاه‌های دولتی محول می‌شود، ستاد اجرایی مراسم سی و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) وظایفی ویژه را نیز به وزارت راه و شهرسازی محول کرده است.

وی ادامه‌داد: یکی از وظایف وزارت راه و شهرسازی تامین بخشی از ناوگان حمل‌ونقل زائران مرقد امام (ره) است که در این راستا، ۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه اتوبوس در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: از این تعداد اتوبوس، سه‌هزار و ۷۰۰ دستگاه برای مسافت‌های طولانی و ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه برای مسافت‌های کوتاه در نظر گرفته شده که این اتوبوس‌ها می‌توانند در طول روز بیش از یک‌بار جابه‌جایی مسافران را به انجام برسانند.

هادیانفر اظهار کرد: موضوع دیگر بهسازی مسیر‌های منتهی به حرم مطهر امام خمینی (ره) است که در این راستا نصب علائم راهنمایی و رانندگی و خط‌کشی مسیر‌ها در راستای ایمن‌سازی راه‌ها انجام شده است. علاوه بر این یک کنارگذر به طول ۸۰۰ متر نیز برای آسایش حال مسافران و جلوگیری از احتمال بروز حادثه در بخش ورودی حرم احداث شده است.

وی گفت: نصب نرده و آماده‌سازی بخشی از پارکینگ‌ها برای زائران نیز در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است که عملیات مربوط به این اقدامات در حال انجام است.

تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی جابه‌جایی مراسم ارتحال امام خمینی (ره) به استان‌ها

وی با اشاره به تدوین شیوه‌نامه اجرایی جابه‌جایی زائران در استان‌ها، گفت: این شیوه‌نامه به استان‌ها ابلاغ شده است تا هماهنگی‌های لازم برای جابه‌جایی مسافران ایجاد شود و زائران در ایام سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) با سهولت کامل سفر کنند.

به گفته معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی، استفاده حداکثری از ظرفیت راه‌آهن نیز دیگر اقدامی است که وزارت راه و شهرسازی برای ارائه هر چه کامل‌تر خدمات به زائران حرم مطهر امام خمینی (ره) در دستور کار خود قرار داده است.

هادیانفر اضافه‌ کرد: بنر‌های اطلاع‌رسانی در فرودگاه‌ها، ایستگاه‌های قطار، پایانه‌های اتوبوس‌رانی و اسکله‌ها نیز در جهت اطلاع‌رسانی بهتر به مردم قرار خواهد گرفت.

وی درباره تسهیل شرایط برای زائران خارجی نیز اظهار کرد: اقدامات لازم برای تسهیل عبور زائران خارجی از پایانه‌های مرزی و همچنین استفاده این زائران از خدمات CIP فرودگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: طی جلسات برگزار شده، سازمان هواشناسی نیز موظف شده است که برای این ایام اطلاع‌رسانی‌های لازم را برای مردم داشته باشد.

هادیانفر بیان‌ کرد: وزارت راه و شهرسازی در آخرین جلسه ستاد برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) نیز گزارش عملکردی از اقدامات خود ارائه کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته