دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 خرداد 1403 - 09:24

۱۳۱ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شد

۱۳۱ هزار واحد مسکن مهر تکمیل شد
وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم تکمیل ۲۵۰ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر را متعهد شده است که تاکنون بیش از ۱۳۱ هزار واحد آن تکمیل و تحویل شده و ۱۱۸ هزار واحد نیز در مراحل تکمیل و فروش اقساطی قرار دارد.
کد خبر : 913639

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، مسکن مهر یکی از تعهد‌هایی است که تکمیل و اتمام آن را دولت سیزدهم بر عهده گرفت. این طرح با برنامه احداث ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد از دولت نهم و دهم، برنامه‌ریزی و اجرایی شد و کار اتمام آن تا دولت سیزدهم به درازا کشید. بر اساس آمار ارائه شده در ابتدای دولت سیزدهم نزدیک‌به ۲۵۰ هزار واحد مسکن مهر تکمیل نشده در سراسر کشور وجود داشت که تکمیل آنها با راهکار‌های تامین مالی از سوی صندوق ملی مسکن و سایر منابع در برنامه قرار گرفت.

وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن در کنار اجرای قانون جهش تولید و نهضت ملی مسکن، تکمیل واحد‌های باقی‌مانده مسکن مهر را نیز در برنامه قرار داد.

بر اساس گزارش ارائه شده در هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن در پنجم خرداد ماه سال جاری، از حدود ۲۵۰ هزار واحد باقی‌مانده مسکن مهر در دولت سیزدهم، ۱۳۱ هزار و ۲۹۱ واحد تکمیل شد و واحد‌های باقی‌مانده مسکن مهر که در مراحل مختلف پیشرفت فیزیکی قرار دارند به رقم ۱۱۸ هزار و ۷۰۹ واحد رسیده است.

بر اساس آمار میزان فروش اقساطی نشده مسکن مهر و واحد‌های باقی‌مانده در استان‌های کشور بدین شرح است:

تهران ۳۰ هزار و ۷۰۶ واحد، خوزستان ۱۷ هزار و ۵۷۹ واحد، البرز ۱۵ هزار و ۱۸۸ واحد، خراسان رضوی هفت‌هزار و ۲۵۶ واحد، اصفهان ۶ هزار و ۷۶۶ واحد، کرمانشاه ۶ هزار و ۶۸۱ واحد، کرمان چهار هزار و ۴۴۴ واحد، گیلان چهار هزار و ۱۰۳ واحد، آذربایجان شرقی سه‌هزار و ۳۷۳ واحد، فارس ۲ هزار و ۹۴۶ واحد، لرستان ۲ هزار و ۳۲۲ واحد، گلستان ۲ هزار و ۲۲۸ واحد، قزوین ۲ هزار و ۸۰ واحد، ایلام یک‌هزار و ۶۵۱ واحد، آذربایجان غربی یک‌هزار و ۵۱۲ واحد، مازندران یک‌هزار و ۴۴۲ واحد، هرمزگان یک‌هزار و ۴۳۹ واحد، همدان یک هزار و ۳۰۴ واحد، سیستان و بلوچستان یک‌هزار و ۲۴۶ واحد، سمنان یک‌هزار و ۲۴۰ واحد، خراسان شمالی ۹۶۴ واحد، بوشهر ۸۴۹ واحد، اردبیل ۴۷۵ واحد، کردستان ۴۴۱ واحد، مرکزی ۲۱۵ واحد، یزد ۱۷۹ واحد، چهارمحال و بختیاری ۴۴ واحد، کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ واحد، قم ۱۵ واحد و خراسان جنوبی پنج واحد.

انتهای پیام/

برچسب ها: مسکن خانه مسکن مهر
ارسال نظر
هلدینگ شایسته