دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1403 - 19:04

اجرای پروژه «پسماند صفر تا کارآفرینی» در مدارس سما

اجرای پروژه «پسماند صفر تا کارآفرینی» در مدارس سما
پروژه «پسماند صفر تا کارآفرینی» توسط دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه سما اجرا شد.
کد خبر : 913602

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه سمای دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با جمع‌آوری و تفکیک زباله‌های کاغذی و پلاستیکی، مجری مدیریت پسماند در مدرسه خود شدند تا بخشی از وظیفه اجتماعی‌شان در مقابل معضلات زیست محیطی را به انجام برسانند.

مدیرکل امور مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی مراغه در مراسم تجلیل از دانش‌آموزان این مدرسه، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت از دانش‌آموزان به‌عنوان سفیران ترویج مسائل زیست‌محیطی یاد کرد و افزود: داشتن زمین سبز، هوای پاک و زندگی سالم حق شماست و حفظ و پاکیزه نگه داشتن آن نیز تکلیف است.

اجرای پروژه «پسماند صفر تا کارآفرینی» در مدرسه سمای مراغه

کوروش نریمانی بیان کرد: تربیت دانش‌آموزان در کنار تعلیم جزء وظایف اصلی نظام آموزشی در مدارس بوده و مدیران مدارس سمای مراغه همواره در فرهنگ‌سازی و پیشبرد اهداف زیست‌محیطی پیشرو بوده و اجرای چنین پروژه‌هایی در مدرسه موجب ایجاد الگوی ذهنی در آینده‌سازان مملکت است.

رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان مراغه هم ضمن قدردانی از پرسنل مدرسه در شکل‌دهی فرهنگ «زمین پاک» بین دانش‌آموزان، پاکسازی منابع حیاتی، جلوگیری از فرسایش خاک و آلودگی آب را جزء ضروریات جامعه امروزی خواند.

اجرای پروژه «پسماند صفر تا کارآفرینی» در مدرسه سمای مراغه

غلامرضا زارع یادآور شد: تولید انرژی از پسماند ازجمله موضوعات مورد توجه جوامع جهانی است و مراکز آموزشی و پژوهشی باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

در پایان از دانش‌آموزانی که در این پروژه مشارکت داشتند، تجلیل شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته