دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

۳۱ خرداد ارکستر نوای آفتاب به صحنه می‌رود/اجرای قطعاتی از فیلم‌های برگزیده سینمای جهان

۳۱ خرداد ارکستر نوای آفتاب به صحنه می‌رود اجرای قطعاتی از فیلم‌های برگزیده سینمای جهان
ارکستر نوای آفتاب به رهبری امین سالمی سی و یکم خرداد ماه با اجرای قطعاتی از فیلم‌های برگزیده و مطرح سینمای جهان به صحنه برج میلاد تهران خواهد رفت.
کد خبر : 913442

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ارکستر نوای آفتاب به رهبری امین سالمی با اجرای هفده قطعه از موسیقی فیلم‌های برگزیده و مطرح سینمای جهان سی و یکم خرداد ماه در برج میلاد تهران به صحنه خواهد رفت.

به گفته رهبر ارکستر، این ارکستر بی کلام اجرا خواهد شد به دلیل اینکه در بیشتر اجرا‌ها فعالیت ارکستر معطوف به حضور خواننده می‌شود و گروه کمتر دیده می‌شوند. پیشنهاد اجرای این کنسرت با محمدرضا آقایی، شریک در سرمایه گذاری، نوازنده و یکی از تنظیم کنندگان قطعات بود.

در این اجرا ۳ قطعه ایرانی و ۱۴ قطعه از سینمای جهان انتخاب شده‌اند. تعدادی از این قطعات در طول سال‌های اخیر با ارکستر‌های مختلفی اجرا شده است منتها ویژگی مهم این اجرا مجموعه‌ای از بهترین موسیقی‌های دنیا است که در یک شب اجرا می‌شود و نکته دیگر این است که قطعات موسیقی فیلم‌های غیر ایرانی علاوه بر اینکه با ساز‌های غیرایرانی ضبط شده در اجرا‌ها با همان گروه ساز‌ها هم اجرا می‌شود.

در تنظیم قطعات برای کنسرت پیشرو ساز‌های ایرانی، چون تار، عود، سنتور، قانون، دف و تمبک نیز به ارکستراسیون اضافه شده و رنگ جدید و تنظیم متفاوتی از قطعات ایجاد کرده است. تنظیم و ارکستراسیون قطعات توسط محمدرضا آقایی و فیروز ویسانلو و امین سالمی صورت گرفته است.

براساس این گزارش، در این اجرا ۳۸ نوازنده در ارکستر حضور دارند که بخش کلاسیک مشتمل بر ارکستر زهی و فلوت و پیانو، بخش پاپ شامل گیتار کلاسیک و اکوستیک، گیتار بیس، هارمونیکا و ساکسفون، درامز و کونکا و پرکاشن و گروه ساز‌های ایرانی شامل عود، تار، سنتور، قانون، تمبک و دف می‌باشند.

تعدادی از قطعات اجرایی در این کنسرت شامل «سینما پارادیزو»، «فتح بهشت»، «بازی تاج و تخت»، «پدر خوانده»، «لئون حرفه‌ای»، «خوب، بد، زشت»، «ابوعلی سینا»، «کمال الملک» خواهد بود.

کنسرت نوای آفتاب سی و یک خرداد ماه در دو سانس در برج میلاد تهران اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته