دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1403 - 10:00

عزالدین قسام: چند نظامی صهیونیست را به اسارت گرفتیم

عزالدین قسام: چند نظامی صهیونیست را به اسارت گرفتیم
سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس در سخنانی از اسارت چند نظامی اسرائیلی در عملیات عصر شنبه مجاهدان این گردان‌ها در شمال نوار غزه خبر داد.
کد خبر : 913417

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ابوعبیده سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی حماس،  بامداد امروز یکشنبه در پیامی صوتی، گفت: مجاهدان ما عصر شنبه عملیات پیچیده‌ای را در شمال نوار غزه انجام دادند و نیروهای صهیونیستی را به داخل تونل کشاندند و با آنها در داخل و دهانه تونل درگیر شدند.

سخنگوی گردان‌های القسام، افزود: مجاهدان ما در این عملیات کمین پیچیده، از نقطه صفر با نظامیان صهیونیست درگیر شدند و با نارنجک و بمب به نیروی پشتیبانی که به مکان حادثه آمده بودند، حمله کردند و پس از این که چند نظامی صهیونیست را کشتند، تعدادی را زخمی و شماری را اسیر کردند، سلاح‌ها و تجهیزات آنها را به کنترل خود درآوردند و از مکان عملیات خارج شدند.

وی با بیان اینکه دشمن به سیاست کورکورانه و بیهوده خود در انتقام و تخریب ادامه می‌دهد و از یک شکست به شکست دیگری منتقل می‌شود و به دنبال دستاوردهای پوچ و بیهوده می‌گردد تا کشتارهای خود را علیه ملت ما توجیه کند، گفت: اما در عین حال مجاهدان شیردل فلسطینی در همه محورهای نبرد در نوار غزه در حال دادن درسی فراموش نشدنی به اشغالگران صهیونیست هستند و از سرزمین و خانه و کاشانه خود دفاع می‌کنند و آخرین مورد شکستی بود که نیروهای دشمن در جبالیا و رفح خوردند.

سخنگوی گردان‌های القسام ادامه داد: هم اکنون در حالیکه دشمن بازگرداندن اجساد برخی از اسرای کشته شده در زیر آوار و منازل بمباران شده را یک دستاورد نظامی و اخلاقی با وجود تداوم جنگ نسل‌کشی علیه مردم فلسطین معرفی می‌کند، اما مجاهدان ما در کمین آنها نشسته‌اند و طی دو هفته اخیر، ده‌ها عملیات را در جبالیا، رفح، بیت حانون و در همه محورهای نبرد انجام داده‌اند.

ناگفته نماند که دفتر سیاسی جنبش انصارالله در واکنش به کمین موفق رزمندگان فلسطینی و اسارت چند نظامی اسرائیلی در غزه، با صدور بیانیه‌ای این موفقیت را به عزالدین قسام تبریک گفت.

در این بیانیه آمده است: «شما با جهاد و رشادت خود موجب سربلندی امت اسلام شده و با صبر و استقامت و پیروزی‌های خود جهانیان را متحیر کرده‌اید».

انصارالله گفت که این عملیات تنها یکی از عملیات‌های قهرمانانه‌ای بود که ارتش اسرائیل را در هم کوبید و خسارات سنگین به آن وارد کرد.

این در حالی است که در پی اعلام خبر اسارت چند نظامی رژیم اشغالگر در غزه، شهرهای «دورا» و «صور» و اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» و «نهر البارد» در لبنان و چند اردوگاه دیگر شاهد شادی و سرور اهالی است.

در کرانه باختری نیز از بلندگوهای مساجد صدای تکبیر بلند است و از مردم می‌خواهد تا به خیابان‌ها بیایند.

صدای تکبیر از بلندگوهای مسجد الضاحیه در جنوب بیروت نیز شنیده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته