دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1403 - 14:09
در گفت‌وگو با آنا؛

کارخانه: خودباوری را در تیم ملی والیبال تقویت کنیم/ قدرت شکست کوبا را داریم

کارخانه: خودباوری را در تیم ملی والیبال تقویت کنیم  قدرت شکست کوبا را داریم
دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال گفت: ایمان داشته باشیم قدرت شکست کوبا را داریم و باید مصمم و باانگیزه برای شکست این حریف بازی کنیم.
کد خبر : 913217

مصطفی کارخانه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در مورد اینکه تیم ملی والیبال ایران دو بازی اول خود را در لیگ ملت‌ها برابر صربستان و ایتالیا واگذار کرد و در بازی سوم بامداد فردا به مصاف کوبا می‌رود، اظهار کرد: شکست در دو بازی اول نباید باعث شود تا تیم ملی به باخت عادت کند. برزیل که از قدرت‌های والیبال دنیاست هم در بازی اول شکست خورد. اگر بررسی از حضورمان در ۲۰ سال اخیر داشته باشیم، همواره در شروع کار تیم خوبی نبودیم و علت این موضوع باید مشخص شود که به چه دلیل با شکست بازی‌ها را آغاز می‌کنیم. آنالیز و آسیب‌شناسی شود تا علل ناکامی در آغاز مسابقات روشن شود. قطعاً باید راه و روش تمرینات خود را تغییر دهیم. زمان بیشتری را به اردو‌های خود اختصاص دهیم.

تیم ملی والیبال ایران راه پس ندارد 

وی ادامه داد: مائوریسیو موتا پائز به عنوان سرمربی به تازگی هدایت تیم ملی را بر عهده گرفته و شناخت کافی از تیمش ندارد. زمان کافی در اختیار او بوده و حتی اگر بخواهیم سرمربی را نقد کنیم، در بازی برابر ایتالیا قهرمان جهان و المپیک، تیمی که آرزوی هر بازیکنی است در لیگ این کشور بازی کند، نفراتی آماده و قبراق که تجربه بین‌المللی دارند. ایتالیا با تیمی منسجم از هر نظر وارد لیگ ملت‌ها شده است. در بازی اول برابر صربستان هم کمبود بازی تدارکاتی حس شد و در سنوات گذشته هم بازی‌های اول را خوب شروع نمی‌کردیم، اگر برابر صربستان برنده می‌شدیم برابر ایتالیا تیمی به مراتب بهتر بودیم. به هر صورت والیبال ایران راه پیش دارد و راه پس ندارد. اگر فرض را بر این بگذاریم که این دو بازی را انجام ندادیم و هدف خود را روی بازی با کوبا بگذاریم و بتوانیم از سد این حریف بگذریم، دو شکست قبلی جبران شد و با انگیزه بالاتری به دیدار آرژانتین و در ادامه سایر رقبا خواهیم رفت.

اولین شکست را به کوبا تحمیل کنیم

دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: شانس صعود تیم ملی والیبال به المپیک کم شده، اما مردم انتظار دارند تا در بازی‌های باقیمانده شاهد نمایش خوبی از ملی‌پوشان باشند. عادت به باخت، باخت می‌آورد. برای اعتبار والیبال ایران بازی کنیم حتی اگر منجر به صعود به المپیک نشود. این نگرانی وجود دارد که اگر نتوانیم به پیروزی برسیم و در مسیر برنده شدن قرار نگیریم، به دسته پایین‌تر لیگ ملت‌های والیبال سقوط کنیم و در سری B بازی کنیم. باید از همه ظرفیت‌های کادرفنی تیم ملی والیبال نظیر تجربه، علم، دانش، آگاهی و تخصص بهره ببریم. سرمربی برزیلی داریم و این موضوع امتیازی برای تیم ملی است. بازی‌های هفته اول در برزیل است و می‌توانیم از شناخت سرمربی به شرایط کشورش بهره ببریم. ناامید نیستیم و اگر در روند پیروزی قرار بگیریم، چه بسا بتوانیم سهمیه المپیک بگیریم. صربستان تنها برابر ما برنده شده و دو بازی دیگرش را واگذار کرده است، کوبا هر دو بازی را برده، اما می‌توانیم اولین شکست را به این حریف تحمیل کنیم.

فاکتور اعتماد به نفس را در تیم ملی تقویت کنیم

وی تأکید کرد: از اینجا به بعد برای بقای بجنگیم و حتی این امید را داشته باشیم که موفق به کسب سهمیه المپیک شویم. بازیکنان ما از اینجا به بعد هشیارتر و بیدارتر بازی کنند. حوا‌س‌مان را جمع کنیم، دو بازی انجام دادیم و نقاط ضعفی داشتیم که برنده نشدیم. زمانی تیمی که خوب حمله می‌کرد برنده می‌شد، اما الان باید علاوه بر خوب بودن در حمله، در دفاع و سرویس هم عملکرد خوبی داشته باشیم. در بازی با ایتالیا در همه فاکتور‌ها از حریف عقب بودیم. باید از بازیکنانی استفاده شود که بهتر ظاهر شده‌اند و آماده‌تر هستند. بازیکنانی که سرویس بهتر می‌زنند، در دفاع مؤثرتر هستند و در حملات شرایط مناسب‌تری دارند به بازی گرفته شوند. فاکتور اعتماد به نفس و خودباوری را در تیم ملی تقویت کنیم. ما در ست اول بازی با ایتالیا از حریف پیش افتادیم، اما نتوانستیم این برتری را حفظ کنیم، عقب می‌افتیم هم شرایط بازگشت به بازی را نداریم. بازیکنان با قابلیتی داریم ولی باید منسجم‌تر باشیم و از توانایی‌های فنی خود به عالی‌ترین شکل بهره ببریم. ایمان داشته باشیم قدرت شکست کوبا را داریم و مصمم و با انگیزه برای شکست این حریف بازی کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته