دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1403 - 12:07
استقلال کاری به رقیب نداشته باشد و در دو بازی آخر فقط بجنگد؛

روشن: تاج به نکونام محبت کرد، زدن این حرف‌ها درست نیست/اگر استقلال می‌بُرد باز هم می‌گفتند نمی‌گذارند قهرمان شویم؟

روشن: تاج به نکونام محبت کرد، زدن این حرف‌ها درست نیست اگر استقلال می‌بُرد باز هم می‌گفتند نمی‌گذارند قهرمان شویم؟
پیشکسوت تیم استقلال گفت: مهدی تاج نهایت محبت را به جواد نکونام کرد و با برخی حرف‌ها کاری پیش نمی‌رود حتی اگر حرفی به حق باشد.
کد خبر : 913174

حسن روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، درباره توقف استقلال در خانه نساجی مازندران و صعود پرسپولیس به صدر جدول اظهار کرد: استقلال نتوانست صدر جدول را حفظ کند و الان شانس قهرمانی پرسپولیس بیشتر است. قهرمانی یکی از این دو تیم بستگی به نتایج دو بازی پایانی آنها دارد و پرسپولیس مصمم‌تر پیش می‌رود. دیداری را که ۳ گل عقب افتادند، با زدن ۴ گل بردند. نمی‌توان پیش‌بینی کرد، اما روی کاغذ قهرمانی برای پرسپولیس است.

استقلال کاری به نتایج رقیب نداشته باشد

وی ادامه داد: بازی‌های هفته آینده که سه‌شنبه برگزار می‌شود بسیار تعیین کننده است. بازی با شمس آذر در قزوین برای پرسپولیس خیلی دشوار است. البته پرسپولیس تیم آماده‌ای نشان داده و می‌تواند در خانه شمس آذر هم برنده باشد ولی شاید تیم قزوینی بتواند پرسپولیس را شکست دهد و از این طرف استقلال باید برابر گل‌گهر سیرجان برنده شود. تیم جواد نکونام فقط به دنبال این باشد در دو بازی پایانی خود برنده شود و کاری به این نداشته باشد که رقیب سنتی چه نتیجه‌ای می‌گیرد. اینکه با اتمام فصل چه تیمی قهرمان می‌شود به لیاقت دو تیم مربوط می‌شود.

بازیکنان استقلال ضعف روحی دارند

پیشکسوت تیم استقلال در مورد صحبت های بازیکنان این تیم در پایان بازی با نساجی که اعلام کرده‌اند نمی‌گذارند قهرمان لیگ برتر شوند، گفت: نه این حرف درست نیست. چه کسی گفته نمی‌گذارند استقلال قهرمان شود؟ اگر می‌بردند هم چنین حرفی را می‌زدند؟ اصلاً اجازه دادن به بازیکن برای گفتن چنین جملاتی کلا اشتباه است. اگر می‌بردند و چنین حرفی را می‌زدند، یک مورد وجود داشت، اما وقتی برنده نشدند و چنین حرفی را می‌زنند، دلیل ضعف روحی آنها است.  

استقلال زحمت می‌کشد ولی زیبا بازی نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه استقلال زیبا بازی نمی‌کند و هواداران از این موضوع ناراحت هستند، عنوان کرد: استقلال زحمت می‌کشد و برنده می‌شود، تا اینجا هم مدعی قهرمانی است و در رده دوم جدول قرار دارد. زحمت کشیدن با بازی زیبا فرق دارد، البته داریم تیمی که زیبا بازی می‌کند، اما در کورس قهرمانی نیست. استقلال خوب بازی نمی‌کند و دلایل مختلفی دارد. خوب دفاع نمی‌کنند، در کار‌های ترکیبی ضعف دارند و انسجامی که باید در کار‌های تدافعی هم باشد در کار‌های هجومی نیست.

برای انتقاد کردن دیر است

روشن در مورد صحبت‌های جواد نکونام بعد از بازی نساجی یادآور شد: مهدی تاج نهایت محبت را به جواد نکونام کرد و در تیم ملی کاپیتان بود، چند ماه پیش هم فدراسیون رفت و مورد تأیید تاج قرار گرفت. با این حرف‌ها کاری پیش نمی‌رود حتی اگر حرفی به حق باشد. اصلا مطرح کردن چنین حرف هایی درست نیست. انتقاد اگر وجود دارد در زمانی که تیم برنده می شود هم گفته شود نه اینکه وقتی استقلال باخته چنین حرف هایی زده شود. به من بار‌ها گفته شده استقلال می‌برد هم انتقاد می‌کنی، من هم گفتم وقتی ایراد در بازی تیم و ضعف می‌بینم انتقاد می‌کنم تا شرایط تیم بهتر شود. الان دیر است که انتقاد‌هایی گفته شود که به بهبود کیفیت تیم کمکی نمی‌کند. نکونام این حرف‌ها را کنار بگذارد و تمرکز تیمش را برای پیروزی در دو بازی باقیمانده بگذارد.

صدر جدول نباید از دست می‌رفت

وی تأکید کرد: استقلال دو بازی دارد و می‌داند اگر برنده نشود قهرمانی را از دست داده است. فکر و ذکر تیم بدون توجه به رقیب برتری برابر گل‌گهر و پیکان باشد. اصلاً هم به حواشی کاری نداشته باشد. صدر جدول نباید از دست می‌رفت ولی امید‌های تیم از بین نرفته، هنوز می‌توان به قهرمانی امیدوار بود. هر انتقادی به داوری‌ها می‌شود بعد از بردن هم انتقاد کنید نه اینکه وقتی می‌برید اشتباهات داوری را نادیده می‌گیرید. دیشب هم می شد نساجی را شکست داد و الان در صدر جدول بود. حالا که صدر را از دست دادید، به جای گله گذاری و دعوا که هیچ کمکی به تیم نمی‌کند، بروید دو بازی آخرتان را ببرید. رقیب‌تان هر نتیجه‌ای گرفت، پس از پایان بازی دوم مشخص می‌شود. این نظر من است اگر قهرمان شدید لیاقت  داشتید واگر هم قهرمان نشدید  قهرمانی حق رقیب بوده است و با زدن این حرف ها چیزی درست نمی شود.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته